جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۲۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 14922
  • از کوچ شهروندان تا تراکم تشویقی
    از کوچ شهروندان تا تراکم تشویقی

    پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان وام نوسازی «بدون سودبانکی» به ساکنین بافت فرسوده استان اصفهان

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت مسکن در کلانشهر اصفهان ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

     وی اذعان داشت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان بهره مندی از تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده، ۱۵۰ میلیون تومان از وام نوسازی مسکن در این مناطق را با سود صفر دریافت می‌کنند.

     معاون مسکن و ساختمان ادار‌ه‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه به صورت تدریجی (۱۰ درصد در مرحله پی کنی- فنداسیون-آماده سازی زمین، ۴۰ درصد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۵ درصد در مرحله سفت کاری و ۲۵ درصد در مرحله نازک کاری) پرداخت می‌شود. و هزینه های آماده سازی زمین پس از پی کنی و فنداسیون قابل لحاظ است.

    وی بیان داشت: مالکان مسکن، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازآفرینی شهری ایران و با وارد کردن کدپستی منزل مسکونی خود از واقع شدن آن در بافت فرسوده استعلام گرفته و برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.

    زاغیان با بیان اینکه دریافت وام نوسازی بافت فرسوده نیازی به هیچ گونه سپرده‌گذاری بانکی ندارد. اذعان داشت: علاوه بر این مالکان می‌توانند از امتیازات دیگری مانند انشعابات رایگان آب، برق و گاز استفاده کنند. همچنین شهرداری برای مجوزهای ساخت و ساز این دسته از مالکان تخفیف‌های ویژه قائل شده است.

    وی تشریح کرد: تمام مالکان و انبوه سازانی که در بافت هدف بازآفرینی شهری اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و مالکانی که پلاک آنها در این مناطق قرار دارد، پروانه ساخت و ساز را دریافت کرده و پروژه آنها حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثمن و انتخاب گزینه (تسهیلات ساخت- بافت فرسوده) و یا سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران فرآیند ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را انجام دهند.  



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *