شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۲۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 6633
  • پروژه های محرک توسعه بازآفرینی مستمر بافت شهری را رقم می زند
    پروژه های محرک توسعه بازآفرینی مستمر بافت شهری را رقم می زند

    پروژه های محرک توسعه بازآفرینی مستمر بافت شهری را رقم می زند

    سید احمد حسینی نیا ظهر امروز_شنبه پنجم مردادماه ۹۸_در دومین نشست تخصصی فرآیند مسئله شناسی در تعریف پروژه‌های محرک توسعه در شهرسازی و مدیریت شهری اظهارکرد: با توجه به اینکه یکی از مقاصد شهرداری اصفهان پروژه‌های محرک توسعه است، شهرداری اصفهان در برنامه‌ریزی‌های سال جاری، این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

    وی افزود: یکی از سیاست‌های نوین در توسعه شهری به طور عام و در بازآفرینی بافت‌های نابسامان شهری به طور خاص، بکارگیری اقدامات پروژه‌های محرک توسعه با هدف تسریع و تسهیل فرایند تحول در این بافت‌ها با بهره گیری از مشارکت و توان اجتماعی ساکنان و استفاده از ظرفیت‌های محلی است.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه هدف از پروژه‌های محرک توسعه در مقیاس خرد، مدیریت مشارکتی و هدفمند منابع انسانی، مالی و زمانی در راستای بازگرداندن حیات به بافت‌های شهری به شیوه‌ای مستمر و منسجم، تعادل بخشی به پراکنش جمعیت شهری درحوزه‌های ساخته شده شهری و جلوگیری از رشد بی رویه سطوح شهری و اعاده منزلت اجتماعی است، تاکید کرد: در واقع پروژه‌های محرک توسعه می‌تواند تبلیغی برای جذب سرمایه گذاری‌ها برای بازآفرینی مستمر بافت شهری و موجب القاء و هدایت توسعه‌های بعدی شود.

    وی ادامه داد: پروژه‌های محرک توسعه علاوه بر ارتقاء شرایط کالبدی، تحولات اقتصادی و اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت و موجبات هم افزایی بین گروه‌های ذی نفع مختلف و منابع موجود را فراهم می‌کند.

    حسینی‌نیا اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بر اساس طرح مصوب اعضای شورای شهر، تعریف و تصویب پروژه‌های محرک توسعه در هر یک از مناطق شهرداری را در دستور کار خود قرار داد.

    وی افزود: در این راستا ضمن تدوین نخستین نشست تخصصی با عنوان «فرایند طراحی و اجرای موفق پروژه‌های محرک توسعه» به منظور تشریح فرایند تعریف و اجرای پروژه‌ها برای مدیران و روسای ادارات مناطق شهرداری برگزار شد و پروژه‌های محرک توسعه پیشنهادی و ارایه شده توسط مدیران هر منطقه، در جلسات داوری با حضور اعضای شورای شهر، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و معاونت شهرسازی و معماری اردیبهشت ماه سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در جهت تداوم اولین فرایند، امروز دومین نشست تخصصی فرآیند مسئله‌شناسی در تعریف پروژه‌­های محرک توسعه در شهرسازی و مدیریت شهری برگزار شد.

    وی تاکید کرد: از شهرداران مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان انتظار می‌رود در موضوع پروژه‌های محرک توسعه اهتمام بیشتری داشته باشند.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *