پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۱۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 15105
  • نقش پیاده راه ها در حیات شهر
    نقش پیاده راه‌های شهری در ارتقای سرزندگی فضاهای شهری

    پیاده‌رو ملک شخصی نیست

    حسین مهاجری در جلسه مناسب سازی معابر که با حضور معاون شهرسازی و معماری و مسئولین برخی از مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری باید نسبت به مناسب سازی معابر و آزادسازی پیاده‌روها کوشاتر عمل کند.

    مهاجری با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر عمومی و بسترسازی مناسب فضای عمومی جامعه به پویایی جامعه کمک می‌کند، افزود: ایجاد فضای مناسب برای پیاده‌روی از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

    وی با تاکید بر اینکه قبل از اینکه به موضوع مناسب سازی معابر بپردازیم باید در خصوص آزادسازی پیاده‌روها متمرکز شویم، افزود: پیاده‌رو معبر عمومی است و به لحاظ حقوقی مجوزی برای استفاده از آن برای ملک شخصی وجود ندارد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرج عنوان کرد: شهرداری بر اساس قانون می‌تواند ساختمان‌های جدید و قدیمی را که موجب به تعرض پیاده‌روها شده‌اند را تخریب کنند.

    مهاجری با اشاره به اهمیت مناسب سازی پیاده‌روها افزود: مناطق باید با تهیه نقشه راه و برنامه ریزی اقدامات مطلوبی در زمینه مناسب سازی معابر انجام دهند.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *