جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۰۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 5579
  • پیوست‌های اجتماعی باید مدنظر گروه‌های جهادی تخصصی قرار بگیرد
    پیوست‌های اجتماعی باید مدنظر گروه‌های جهادی تخصصی قرار بگیرد

    پیوست‌های اجتماعی باید مدنظر گروه‌های جهادی تخصصی قرار بگیرد

    به گزارش برزن نیوز سیدحمید جمال‌الدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به حضور فعال گروه‌های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی، موکب‌های جهادی و امدادگران جمعیت هلال احمر گفت: موضوع حائز اهمیت در رابطه با مناطق سیل‌زده استان لرستان اصلاح زیرساخت‌ها و به‌ویژه جاده‌ها و نوارهای مواصلاتی است.

    معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: باید قبل از رسیدن فصول سرما، جاده‌های اضطراری امدادرسانی ترمیم و ایمنی‌سازی شود.

    جمال‌الدینی درباره لزوم بررسی و اقدام مناسب در زمینه روانشناسی در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: با توجه به اینکه عده‌ای از هموطنان در استان‌ لرستان دچار چالش‌‌های اجتماعی شده‌اند، حضور تیم‌های حمایت از سلامت روان در این مناطق ضروری به‌نظر می‌رسد. پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی باید مدنظر گروه‌های جهادی تخصصی قرار بگیرد.

    وی افزود: بخشی از مناطق آسیب‌دیده منطقه پل‌دختر می‌تواند به شکل موزه نگهداری شده و به‌عنوان آینه عبرت‌اندوزی برای اهتمام در جهت آموزش‌های عمومی و تخصصی برای همگان ارائه شود. به‌طور کلی انسان تا موضوعی را لمس نکند برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کند.

    محقق حوزه مدیریت بحران و امدادرسانی در پایان با اشاره به اهمیت بهداشت محیط و بهداشت عمومی در مناطق سیل‌زده، بیان کرد: موضوعات بهداشتی و مبارزه با بیماری نیازمند نگاهی تخصصی با رویکردی ویژه بوده و باید در امر جلوگیری از تشدید بیماری‌ها و تأمین ملزومات بهداشتی اهتمام ویژه‌ای نشان داد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *