جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 10159
  • ترافیک در طرح جامع شهر همدان
    متخصصان معماری همدان: آقای وزیر! طرح جامع شهری پر از ایراد است، جلوی تصویب آن را بگیرید

    چرا برج‌سازی را در همدان رواج ندهیم؟

    سیدسعید شاهرخی شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیرماه در جلسه ۲۳ صحن شورای اسلامی شهر همدان که به منظور بررسی و تبادل نظر مسائل و مشکلات شهر همدان با حضور فرماندار، شهردار، مدیران کل میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، مطرح کرد: همدان دارای سابقه تاریخی و فرهنگی با فیلسوفان و مفاخر علمی، دینی و ادبی است به همین علت انتظارات از شورای شهر بالاست بنابراین برای این شهر باید کارهای بزرگ انجام داد که این امر نیازمند نگاه بلند است.

    وی با بیان اینکه شورای شهر علاوه بر اینکه باید هم‌افزایی درونی داشته باشد، باید قدرت تعامل و همکاری همه مجموعه‌ها را هم بالا ببرد، اظهار کرد: آمادگی انجام کارهای بزرگ‌تر در همدان را داریم و شورا و ‌شهرداری هم باید کارهای ماندگار و بزرگی انجام دهند.

    شاهرخی با اشاره به اینکه شورا باید در راستای فعالیت شهر از دستگاه‌ها کمک بخواهد، افزود: باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری و اجرا کنیم که موجب تسهیل زندگی مردم شود، رفاه را بالاتر ببرد و سرمایه‌ها را افزایش دهد.

    وی با تأکید بر اینکه شهر را باید با فکر و اندیشه اداره کرد، ادامه داد: اتکای همدان باید به تئوری علمی و برنامه‌ریزی باشد همچنین در مورد مسائل تخصصی و برخی از مشکلات شهر باید اظهارات علمی و کارشناسی داشته باشیم و از مطرح کردن مسائل غیرکارشناسی و احساسی پرهیز کنیم.

    استاندار همدان بیان کرد: سرمایه‌گذاری یکی از عناصری است که می‌تواند شهر را نجات دهد و مشکلات اقتصادی را حل کند بنابراین باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنیم و اگر قبول داریم سرمایه یک جریان سیال است باید جایی برای سرمایه‌گذار باز و از او حمایت کنیم.

    شاهرخی تصریح کرد: رسانه‌ها در رابطه با مواردی مانند جاده زیگزاگ گنجنامه علمی و کارشناسی برخورد کنند، این قضیه دستگاه‌های متولی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و … دارد که باید حساس باشند و اگر خسارتی به جاده وارد شده باشد، مدعی شوند.

    وی با اشاره به اینکه دامنه شمالی الوند یک نعمت طبیعی بی‌بدیل است، تأکید کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه دخل و تصرف در آن را نمی‌دهیم، این منطقه احتیاج به کارهای علمی و کارشناسی شده دارد و طرح جامعی برای این منطقه درنظر داریم.

    شاهرخی درباره مشکل مسکن در همدان هم گفت: این مشکل خاص استان همدان نیست و کشوری است، دولت به دنبال حل این مشکل است، امروز شهروندانی که می‌خواهند در رفاه باشند در برج زندگی می‌کنند پس چرا برج سازی را در همدان رواج ندهیم؟ این موضوع باید کارشناسی شود و ما آمادگی داریم هر طرحی که شهرداری و شورای شهر ارائه دهند را برای بهبود وضعیت مسکن انجام دهیم.

    استاندار همدان با اشاره به اینکه تورم و گرانی مسکن در کشور واقعیت دارد، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید عاقلانه از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و شورای شهر همدان هم می‌تواند در این راستا پیشنهادات کارشناسی را ارائه کند.

    وی اضافه کرد: یک درخت نباید در شهر از بین برود یا جاده و عملیات ساختمانی خلاف طرح جامع دامنه شمالی الوند صورت بگیرد، از شورای شهر و شهرداری می‌خواهیم از این به بعد این امر را جدی بگیرند و گروهی نیز بر عملکرد ماده ۱۰۰ نظارت خواهد کرد.

    شاهرخی در رابطه با ایجاد شهر حورا هم گفت: فعلاً درباره اجرای این شهر به جمع‌بندی نرسیدیم و باید پشتوانه قوی علمی و کارشناسی در این ‌مورد وجود داشته باشد همچنین طرح تفصیلی شهر نهایی شده و با اجرای آن تسهیل در زندگی مردم فراهم می‌شود.

    وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری به دنبال کارهای کلان هستیم، اظهار کرد: ۲۴۰ هکتار زمین برای ایجاد ساخت فضای تفریحی به شهرداری همدان واگذار شده است و انتظار داریم این ارگان هر چه سریع‌تر با مطالعه و نظر کارشناسی به نتیجه برسد.

    استاندار همدان درباره قطار شهری همدان نیز مطرح کرد: ردیف اعتباری برای قطار شهری همدان درنظر گرفته شده تا همدان هم صاحب قطار شهری شود و مشاور و سرمایه‌گذار نیز جلسه‌ای در این راستا داشته‌اند.

    شاهرخی با تأکید بر اینکه شهرداری و شورا به مناطق حاشیه شهر توجه بیشتری داشته باشند، افزود: باید از این مناطق بازدیدی به عمل آید و با بررسی کارشناسانه به ساکنان آن‌ها خدمات ارائه کرد، ما هم آماده انجام کارها هستیم.

    وی درباره جایگاه و شأن شورا هم گفت: در فلسفه حکومت جمهوری اسلامی اصول اسلامی، شریعت اسلام، حق امور مردم و تعیین سرنوشت آن‌ها توسط خودشان مورد تأکید قرار گرفته است، دولت هم در راستای احترام به دموکراسی و رأی مردم از شورای شهر برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم حمایت می‌کند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *