جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۵۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 10426
  • کرونا با تعطیلی یک هفته ای کنترل نمی شود
    کرونا با تعطیلی یک هفته ای کنترل نمی شود

    چرا متروی پایتخت تعطیل نمی شود؟/ جان باختن روزانه ۱۰۰ شهروند تهرانی به دلیل کرونا

    ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در گفت‌وگو یی درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهارداشت: اگر پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی را یک ماه سختگیرانه اجرا کنیم بهتر است تا ۶ ماه همه درگیر کرونا باشند.

    وی افزود: متأسفانه در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل کرونا جان خود را در پایتخت از دست می‌دهند که معادل با متوفیان سقوط روزانه یک هواپیما در کشور است که این نشان می‌دهد دولت، قوه قضائیه، مجلس، مردم و همه سازمان‌ها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این چالش پر دردسر رهایی یابیم.

    رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا مترو پایتخت به دلیل امکان نداشتن رعایت فاصله اجتماعی تعطیل نمی‌شود، گفت:‌ در صورتی که بخواهیم این موضوع را اجرایی کنیم باید جایگزینی برای آن پیش‌بینی شود در حالی که کسب و کارها و فعالیت اصناف باز است و ادامه دارد چگونه می‌توان مترو را تعطیل کرد.

    این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مردم در حال حاضر مجبورند با مترو تردد کنند از طرفی تعداد واگن‌ها هم زیاد نیست لذا تنها راهکار برای بهتر شدن وضعیت در این زمینه شناور شدن ساعات کار ادارات است تا از این طریق حجم ورودی مسافران به واگن‌های مترو کاهش یابد.

    خداکرمی ادامه داد: در صورتی که مترو را در پایتخت تعطیل کنیم تهران بحرانی می‌شود و با گره‌های ترافیکی زیاد مواجه خواهیم شد که این مسأله به خودی خود دردسرساز است.

    وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی مسوولان ستاد کرونا دچار بی‌تفاوتی نسبت به موضوع کرونا و متوفیان شده‌اند، اعلام کرد: در شرایطی که همه چیز در سطح شهر عادی است تعطیلی حمل و  نقل عمومی امکانپذیر نیست.

    رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که  چند نفر تا کنون در مدیریت شهری مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: متأسفانه آمار مبتلایان به کرونا در حوزه مدیریت شهری مانند سایر بخش‌های جامعه روندی افزایشی داشته است در شورای شهر طی پیک نخست کرونا هیچ مورد ابتلا نداشتیم ولی با گسترش این بیماری در حال حاضر تعدادی از کارکنان شورا گرفتار ویروس کووید ـ ۱۹ شده‌اند که این نشان می‌دهد همه مردم باید از خود مراقبت کنند چرا که هیچکس در سطح جامعه از دست این ویروس در امان نیست.

    رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اینکه بازار و کسب و کارها را تعطیل کنیم یا ممنوعیت تردد در مکان‌های اجتماعی باشد بر عهده شهرداری نیست ولی رعایت پروتکل‌های ابلاغی به شدت مورد توجه مدیریت شهری است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *