چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۲۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 13363
  • تبدیل پایتخت به پارکینگ
    تبدیل پایتخت به پارکینگ

    چرا مسئولیت شهرداری بر دوش مدیران سرای محلات باشد؟!

    رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در دویست و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری مجدد با اشاره به وضعیت نابسامان سرا‌های محلات ، گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سازوکار را عملیاتی کرده است که به موجب آن، سرای محلات کارگاه محسوب می‌شوند و مدیر محله که خود یکی از کارکنان سرای محله است، مسئولیت کارفرمایی شهرداری تهران در این کارگاه را به عهده دارد و طرف قرارداد با کارکنان سرای محله است.

    محمد سالاری با انتقاد از این رویه ادامه داد: در این شرایط، تمام شکایات کارکنان سرای محله در خصوص حقوق، مزایا و قرارداد بر علیه مدیر محله است، این موضوع باعث توقیف اموال تعداد زیادی از مدیران محلات شده است، چراکه یکی از کارکنان شکایت کرده است و سازمان‌های رسیدگی کننده، کارگاه را محکوم کرده اند و اموال مدیر محله به عنوان کارفرما توقیف شده است.

    وی با اشاره به تذکرهای گذشته ای که در این زمینه داده بود گفت: در جلسات گذشته هم درخصوص این مساله تذکر دادم، اما به موضوع رسیدگی نشد لذا ضرورت دارد، شهردار تهران طی دستوری نسبت به حل این مشکل اقدام کند. ما نمی‌گوییم که سرای محله کارگاه محسوب نشود، اما مسئولیت کارفرمایی این سرا‌ها نباید به عهده یک کارمند سرای محله به عنوان مدیر باشد که با شکایت سایر افراد، حاصل زندگی چند ده ساله وی توقیف شود.

    سالاری با ذکر اینکه در این شرایط کرونایی، درآمد سرای محلات نیز مانند سایر اصناف با مشکلات عدیده ای مواجه شده است گفت: به همین دلیل شهرداری تهران باید تدبیری برای پرداخت قبوض آب، برق، گاز و سایر هزینه‌های سرا‌های محلات بیندیشد و این موضوع را چر چه سریعترتعیین تکلیف کند.



    مطلب پیشنهادی

    آیا امتیاز مسکن مهر قابل خرید و فروش است؟

    آیا امتیاز مسکن مهر قابل خرید و فروش است؟

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به مشاوران املاک هشدار داد در صورت خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی منتظر عواقب و اقدامات قضایی باشند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *