جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۱۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 6765
  • چرا منطقه ۲۲ دچار فقر سرانه های آموزشی است؟
    چرا منطقه ۲۲ دچار فقر سرانه های آموزشی است؟

    چرا منطقه ۲۲ دچار فقر سرانه های آموزشی است؟

    محمد سالاری، درباره سقف سرانه‌های آموزشی در منطقه ۲۲ شهر تهران، اظهار کرد: متأسفانه منطقه ۲۲ از محدوده‌های خارج از طرح تفصیلی بوده که طی دهه گذشته به این طرح افزوده شده است.

    وی ادامه داد: علی رغم اینکه مساحت املاک، اراضی و پارسل‌های منطقه بزرگ مقیاس بوده و غالب آنها شامل قاعده ۷۰-۳۰ یعنی ۷۰ درصد واگذاری به شهرداری برای تأمین سرانه‌های خدماتی و ۳۰ درصد بارگذاری مطابق طرح تفصیلی بوده است اما این قاعده درباره ۷۰ درصد مذکور رعایت نشده است. در واقع این ۷۰ درصد به جای اختصاص به سرانه‌های خدماتی به مالکین اراضی و دیگران فروخته و بارگذاری شده است.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: در یکی از بندهای گزارش حسابرسی تلفیق ۹۳ به این نکته اشاره شده که حدود ۲۲۰۰ هکتار اراضی بالای هزار متر در منطقه ۲۲ وجود داشته که باید طبق قاعده ۷۰-۳۰ در آنها ساخت وساز صورت می‌گرفت ولی متأسفانه به این امر توجه نشده است.

    وی افزود: شهرداری منطقه ۲۲ که باید در تأمین سرانه‌های خدماتی، محلی، منطقه‌ای، شهری و فراشهری صادرکننده این خدمات باشد درحال حاضر از فقر سرانه‌ها به ویژه در حوزه آموزشی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی رنج می‌برد. در شورای عالی آموزش و پرورش شهر تهران گزارش‌هایی وجود دارد مبنی براینکه خیرین زیادی حاضر هستند برای تأمین سرانه‌های آموزشی داوطلبانه کمک کنند اما زمین مورد نیاز برای تأمین این فضاها وجود ندارد و این موضوع جای تأسف است.

    سالاری خاطرنشان کرد: در شورای آموزش و پرورش با دستور رئیس شورای شهر که در این شورا حضور دارد کارگروهی تشکیل داده‌ایم و در حال پیش بردن این موضوع در تعامل با شهرداری منطقه ۲۲ هستیم. در حال حاضر زمان انجام بسیاری از کارهایی که باید صورت می‌گرفت گذشته و ۷۰ درصدهای مذکور فروش رفته یا روی آنها بارگزاری شده است اما باید سعی کنیم از باقیمانده اراضی طبق قاعده ۷۰-۳۰ استفاده کنیم. خوشبختانه در دوره مدیریت شهری به این موضوع توجه ویژه شده است.

    تسنیم



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *