چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۳۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 8696
  • چرا ۸۰۰ پرونده قضایی مدیریت شهری سابق تهران به نتیجه نرسیده است؟
    چرا ۸۰۰ پرونده قضایی مدیریت شهری سابق تهران به نتیجه نرسیده است؟

    چرا ۸۰۰ پرونده قضایی مدیریت شهری سابق تهران به نتیجه نرسیده است؟

    «سید محمود میرلوحی» رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران در نشست خبری تحقیق و تفحص سه گانه شورای شهر تهران‌ گفت: فعلا بر روی بحث تحقیق و تفحص‌ها که اتفاقا پرونده املاک هم از جمله آنها است، متمرکز هستیم. در مهر ۹۶ و یک ماه پس از حضور در صحن نسبت به برخی مسائل حساسیت خود را با مصوبات نشان دادیم. می‌دانستیم که مسائل مختلفی در حوزه بدهی‌ها و دارایی‌ها، املاک و توافقاتی که با بیرون شده، وجود دارد.

    وی افزود: قبل از ورود ما املاک نجومی در صدر اخبار رسانه‌ها بود و الزاماتی ایجاد کردیم و گام‌های خوبی برداشته شد و امروز در شرایط شهریور ۹۶ نیستیم.

    رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران ادامه داد: آن روز آقایان می گفتند؛ اصلا بدهی ندارند، ولی الان دیگر جرات ندارند این مساله را بگویند.

    او درباره مساله املاک شهرداری تهران گفت: در گزارش تغییر و تحول گفته شد؛ ۶۴۰ ملک شهرداری واگذار شده، اما آمار مرتبا زایش کرد و هنوز مساله آن طور که باید واضح نشده و همچنان خبرهای جدیدی درباره واگذاری املاک می‌آید، برای مثال دیروز در گزارش عملکردی شهردار منطقه ۲، کشف ساختمان جدیدی مطرح شده بود و این به این دلیل است که تصمیم گرفتیم چند مسیر را کنترل کنیم و از سال ۸۸ به بعد مساله تهاترها، صدور پروانه‌ها و پایان کار و توافقات را بررسی کنیم.

    میرلوحی با بیان اینکه امروز مشخص شد؛ بسیاری از املاک واگذار شده سرنوشت‌شان چیست؟ اظهار داشت: از آن زمان تاکنون در سازمان املاک هیچ دو روزی مشابه هم نیست و اکنون خیلی جلوتر هستیم، اما تا زمانی که به نقطه مطلوب برسیم و املاک را بازپس بگیریم، فاصله است.

    وی درباره تاخیر در تحقیق و تفحص گفت: این مساله را قبول داریم و قرار بود در اسفندماه سال گذشته انجام شود و دلیلش این است که با تمام تلاش‌ها ابعاد مساله به نحوی است که حتما باید ثبت و ضبط شود.

    او در خصوص پرونده رسا تجارت نیز گفت: آقای نجفی در دوره مدیریتش در شهرداری گفت، از رسا تجارت شکایت نکنیم و برای حقوق و عیدی به پول نیاز داریم و هزار میلیارد را از آنها پس می گیریم، بنابراین سکوت کنید، بعد آقای مکارم گفت، یک هفته فرصت دهید، سپس آقای افشانی آمد و گفت از این منابع ۱۶۰۰ میلیارد را پس می‌گیریم. همچنین او گفت، باید یک نامه مشترک از سوی شورا و شهرداری به یکی از نهادهای نظامی بفرستیم و من انتقاد کردم، پول برای ما است و چرا آنها باید امضا کنند. در نهایت دیدیم زمان در حال گذر است و ۱۶۰۰ میلیارد هم پس گرفته نشده است. از همین رو به این نتیجه رسیدیم که باید پیگیری‌ها جدی انجام و تخلفات به مراجع قضایی ارائه شود.

    میرلوحی در پاسخ به سوالی درباره تهاتر سه زمین شهرداری به جای عوارض بنیاد مستضعفان با موسسه شمس‌الشموس گفت: در این باره بحث‌هایی است که اکنون در حال رسیدگی است.

    وی درباره ماجرای شکایت شهرداری از قالیباف، تصریح کرد: تاکنون دوستان ما در پرونده آقای شریفی فکر می‌کردند، سپاه شاکی است و نیازی به ورود نیست، اما اکنون فکر می‌کنیم، لازم است که شکایت شود، اقداماتی برای شکایت در مواردی انجام دادیم که تا قبل از آن درباره‌اش تردید وجود داشت و معتقدیم باید سریعتر انجام شود.

    او با اشاره به سرنوشت ۸۰۰ پرونده قضایی مدیریت شهری سابق تهران افزود: شنیده شده سازمان بازرسی ۸۰۰ گزارش درباره شهرداری تهران واگذار کرده است که یکی از آنها درباره پرونده املاک نجومی بود و انتظار می رود از آنجایی که قوه قضائیه حساس هستند به این مساله نیز رسیدگی کنند..

    وی تصریح کرد: مروری بر فهرست شکایت‌ها نشان می‌دهد، یک روئین‌تنی در برخی افراد قبلی که اینجا بودند، وجود داشته که به نتیجه نرسیده و از قوه قضائیه درخواست می‌کنم که به این پرونده‌ها رسیدگی کنند. باید قوه قضائیه گزارش دهد که چرا گزارش ۸۰۰ مورد به نتیجه نرسیده است.‌ باید از این قوه بخواهیم، گذشته را بررسی کند.همکاران ما فکر می کنند این پرونده ها ظاهرا به جایی نرسیده و خواهان بررسی آن هستیم.

    وی مدعی شد: متاسفانه شنیده شده، عیسی شریفی اخیرا با وثیقه آزاد شده است و با توجه به انجام سه تحقیق و تفحص به نظرم این مساله پیام دارد.

    میرلوحی در پاسخ به این سوال که جزئیات ۴۱ نامه سازمان بازرسی چیست؟ گفت: این نامه ها تا تیرماه سال جاری است که مربوط به املاک است و گفته می شود در خرید و یا فروش این املاک منافع شهر و شهرداری رعایت نشده است.

    رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری در تلاش است املاک و اموال شهر را در راه درست هزینه کند، اظهار داشت: در این شرایط سخت مالی اجازه استقراض به شهرداری را ندادیم، اما آقایان ۵ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان قرض کرده اند که باید ببینیم این موارد کجا هزینه شده است؟

    وی درباره سرانجام گزارش حسابرسی تلفیق بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران گفت: در این گزارش آمده است که درباره احصا ۳۳ تخلف، شورای شهر یک ماه فرصت برای مشخص کردن نوع تخلفات دارد و شهرداری نیز نسبت به شناسایی عوامل و معرفی متخلفان به قوه قضائیه یا هیات تخلفات کارکنان باید اقدام کند و ما به طور مرتب در حال بررسی جلسات با کمیسیون حقوقی شورا، حراست و بازرسی شهرداری هستیم که از ۳۳ مورد تخلف، گزارش ۱۰ مورد تکمیل شده است.

    او تاکید کرد: درباره املاک به اتفاقات خوبی برخورد کردیم و به زودی خبرهای خوبی به مردم می دهیم.

    وی با اشاره به پرونده رساتجارت گفت: تردید درباره وقوع اتفاقات و تخلفات گسترده نداشتیم و دیدید که در یک مورد هزار میلیارد تومان هولوگرام فروخته بودند که ما ۵۷ میلیارد آن را باطل و ۴۰۰ میلیارد تومان را متوقف کردیم.

    وی افزود: یک مقدار آقایان فکر می کردند مصونیت دارند، اما شرایط جدید این امید را ایجاد کرد که بتوانیم به نتیجه برسیم.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *