شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 7929
  • حمل و نقل عمومی اولین مشکل تهران است
    حال حمل و نقل عمومی تهران خوب نیست

    چند درصد تهرانی ها از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند

    مهرداد بائوج لاهوتی با تأکید بر اینکه در شرایط سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین باید نسبت به افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی تلاش شود، گفت: پیش‌بینی‌ها و برنامه‌‎ریزی‌ها در طرح توسعه شهر تهران، این است که ۷۵ درصد جابه‌جایی‌ها در پایتخت از طریق حمل و نقل عمومی صورت گیرد که در این میان مترو سهم ۳۰ درصدی و تاکسی و اتوبوس سهم ۴۵ درصدی دارند.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سایر کلانشهر‌ها این درصد‌ها متغیر است، افزود: با وجود این برنامه‌ریزی‌ها استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر تهران آماری نزدیک به ۳۵ درصد دارد.
    وی افزود: بنابراین در حال حاضر از برنامه زمانبندی و طرح توسعه‌ای که برای شهر تهران پیش‌بینی شده بود، ۴۰ درصد عقب‌تر هستیم و باید قبول کرد در مقطع کنونی راه نجات پایتخت برای برون رفت از شرایط فعلی یعنی ترافیک‌های سنگین و آلودگی هوا توسعه حمل‌و‌نقل عمومی است.
    لاهوتی با بیان اینکه متأسفانه در هفته گذشته شاهد بودیم که در شرایط برفی خدمات‌رسانی به مسافران در تهران به چه صورت مختل شد، گفت: در شرایط افزایش قیمت بنزین، زیرساخت‌های حمل و نقل تهران باید به نحوی شود که پاسخگوی بار جمعیتی بالاتری را هم داشته باشد.
    اما اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی تا چه اندازه ظرفیت بالا بردن استفاده عمومی را دارد جای بحث است.
    وی با استناد به قانون توسعه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: متأسفانه دولت‌ها به وظیفه قانونی خود در زمینه پرداخت سهم‌شان به شهرداری‌ها برای توسعه حمل و نقل عمومی عمل نکردند و این مسئله در نهایت منجر به ازدحام جمعیت در مترو و سایر شقوق حمل و نقل شهری می‌شود.


    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *