پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۳۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 13212
  • چالش‌های تدوین و پیاده‌سازی برنامه راهبردی شهری در ایران
    چالش‌های تدوین و پیاده‌سازی برنامه راهبردی شهری در ایران

    چهارچوب طراحی شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز دوم برج میلاد

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون چهارچوب طراحی شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز دوم برج میلاد در استان تهران را اعلام کرد.

    در متن این مصوبه اعلام شده به حناچی شهردار استان تهران،محسنی بندپی استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران آمده است:

    به استحضارمی رساند شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درجلسه مورخ ،۱۳۹۹/۱۲/۲۵ با استناد به بند ۲-۸ جدول “ب” پیوست شماره ۴سند اصلی طرح جامع مصوب شهر تهران(۱۳۸۶)و براساس نامه شماره ۸۰/۹۹۶۶۶۷ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۹ معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران منضم به صورتجلسه ۶۰۷ مورخ ۱۳۹۹/۶/۱۷کمیسیون ماده ۵ شهر تهران، “چهارچوب طراحی شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری و طرح جامع سه بعدیی فداز دوم بدر مدلاد ” را بررسی و ضمن تصویب چهارچوب مذکور مقرر نمود :

    ۱- طرح معماری بناها و فضاهای شهری پیرامون برج میلاد، در چهارچوب مصوب و بارعایت موارد زیر توسط شهرداری تهران تهیه و پس از تائید دبیر شورایعالی ملاک اقدام قرار گیرد.

    ۱-۱ به منظور تحقق اهداف چشم انداز مجموعه برج میلاد و اراضی پیرامون با عنوان « بام فرهنگ، هنر و فناوری تهران وعرصه دیپلماسی فرهنگی» ضروری است کلیه کاربری ها و عملکردهای پیشنهادی در طرح در راستای تحقق چشم انداز مذکور باشد.

    ۲-۱  تمهیدات لازم به منظورحفظ یکپارچگی فضایی محدوده طرح و با عناصر تاثیرگذار هم پیوند پیرامون آن از جمله پارک پردیسان و رود- دره اوین – درکه اتخاذ گردد.

    ۱- ۳ نتایج مربوطه به مطالعات پدافند غیر عامل، عارضه سنجی ترافیکی و ارزیابی اثرات محیط زیستی اجرای طرح درمحدوده اراضی۱۲۰ هکتاری(EIA) پس از تائید در مراجع ذیربط در اسناد خروجی و پیشنهاد های اجرایی طرح منعکس گردد.

    ۴-۱  حریم کلیه مسیل ها و آبراهه های متداخل، با محدوده طرح بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای و هچنین حرایم تدقیق شده گسل های متداخل با اراضی بر اساس آخرین مصوبه شورایعالی در طرح دیده شود. بدیهی است رعایت ضوابط ابلاغ شده ساخت وساز در پهنه های گسلی در تعیین نوع فعالیت و میزان احداثات عرصه های تداخلی با حریم گسل الزامیست.

    ۲- به منظور تنظیم عوامل موثر برکیفیت محیطی و منظر شهری و در راستای حفظ یکپارچگی سازمان فضایی طرح در شئون مختلف آن بر تهیه سند جامع برنامه ریزی، اجرا و مدیریت یکپارچه اراضی در طول ساخت و بهره بهرداری عنوان یکی از اسناد الزام آور طرح تاکید می گردد.

    ۳- ضمن تاکید بر اتخاذ راهکار فوری و کوتاه مدت توسط شهرداری جهت حفظ ایمنی عرصه ۴/۲هکتاری گودبرداری شده دربخش شمالی مرکز همایش ها، بر اولویت اجرای طرح معماری درمحل گود مذکور تاکید می گردد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *