جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۰۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 3390
  • آغازمطالعات طرح جامع ۶ شهر استان تهران
    آغازمطالعات طرح جامع ۶ شهر استان تهران

    کشور با سونامی مهندسان بیکار مواجه است

    منوچهر شیبانی ظهر امروز در مجمع بسیج مهندسین کشور با اشاره به وجود مشکلات در حوزه مدیریت و مهندسی ساختمان اظهار کرد: امضا فروشی و تایید قلابی معضل است که باید به حل این معضل و بیماری کمک کرد. وی افزود: برخی مواقع برای مهندس مشاور ۸۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند اما حتی در حد ۸ دقیقه این مشاور را ملاقات نکرده‌اند. مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی بابیان اینکه کجای دنیا برای ساخت یک ساختمان باید با ۲۳ مهندس قرارداد منعقد شود، عنوان کرد: گاهی اوقات برای یک پروژه بین ۴۰ تا ۸۰ مهندس ناظر معرفی‌شده که باید به این تعداد مهندسین ناظر گروهان گفت. وی بیان کرد: این حسن نیت نیست که موجودی یک نظام‌مهندسی ۶۰۰ میلیارد تومان باشد چرا باید یک‌نهاد حرفه‌ای به‌جای پرداختن به وظایف خود به یک‌نهاد بوروکراتیک تبدیل‌شده است. شیبانی با انتقاد از شکل و محتوای یکسان تابلوهای ورودی ساختمان‌های در حال ساخت گفت: تابلوی ساختمانی را در تهران مشاهده کردم که با رنگ توسط یک کارگر ساختمانی نوشته‌شده بود. وی بابیان اینکه نظام‌مهندسی باید در مسیر خودش قرار بگیرد عنوان کرد: در مقررات ملی ساختمان حسرت‌به‌دل ماندم که یک کار پژوهشی انجام و نتیجه آن را ابلاغ شود. مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر خدمات بسیج مهندسان در کشور بیان کرد: انتظار می‌رود همه مردم از خدمت‌های بی‌منت بهره‌مند شوند. وی گفت: چنانچه با نگاه به مهندسی به حوزه ساختمان کشور نگاه کنیم ابتدا با چندگانگی نظام‌های ساخت‌وساز مواجه می‌شویم که در بیشتر موارد جدای از یکدیگر هستند، مانند نظام فنی ـ اجرایی کشور و نظام ساخت‌وساز کشور که تلاش‌های زیادی برای یکپارچه شدن آن‌ها شده است. شیبانی بابیان اینکه اکنون با یک سونامی مهندسان مواجه هستیم بیان کرد: از دولت‌های گذشته تاکنون نگاه آموزش عالی بیشتر تمرکز بر کمیت بود و این کمیت سبب توسعه برخی از مراکز آموزشی و واحدهای دانشگاهی شد. وی عنوان کرد: اکنون در بسیاری از سازمان‌های نظام‌مهندسی کشور اکثریت اعضاء فاقد پروانه اشتغال هستند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *