شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 8504
  • کلان شهر شدن فرصتی برای کلان اندیشی است
    کلان شهر شدن فرصتی برای کلان اندیشی است

    کلان شهر شدن فرصتی برای کلان اندیشی است

    استاندار یزد بر نیاز امروز کشور به کلتان‌اندیشی تاکید کرد و کلان‌شهر شدن را ظرفیت و فرصتی برای روی آوردن به کلان‌اندیشی و اهتمام بیشتر به شهرداری‌ها به عنوان سازمان‌های اجتماعی دانست.

    «محمدعلی طالبی» قبل از ظهر امروز چهارشنبه در یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی و همچنین جمعی از هموطنان در حادثه روز گذشته‌ی کرمان، اظهار کرد: امیدواریم که میزبانی مجمع کلانشهرهای کشورمان ظرفیت خوبی برای کلان‌اندیشی در راهبردهای شهر یزد فراهم کند.

    وی با اشاره به نیاز شدید امروز کشورمان به کلان‌اندیشی، عنوان کرد: شاید مفهوم کلان‌شهرها یک مفهوم منفعلانه با توجه به توسعه شهرها باشد ولی این مقوله در حقیقت ظرفیت و فرصتی برای روی آوردن کلان‌شهرها به کلان‌اندیشی است تا فعالیت شهرداری‌ها به عنوان سازمان‌های اجتماعی براساس یک برنامه کلان دنبال شود.

    استاندار یزد گفت: متاسفانه شهرها به دلیل مسائل روزمره در کلانشهرها مفهوم واقعی خود را از دست داده است، در حالی که شهرها در کشورهای پیشرفته به عنوان سازمان‌ اجتماعی مورد توجه هستند ولی در عین حال می‌توان شهرهای کشورمان را نیز به این سمت سوق دهیم تا شهرداری‌ها بتوانند وظایف خود را به خوبی به منصه ظهور گذارند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولویت‌های مختلف اجتماعی شهرها، مهمترین اولویت شهر میراث جهانی یزد را با توجه به پیشینه تاریخی و معماری خود حفظ و حراست از بافت تاریخی این شهر ذکر کرد و گفت: خوشبختانه به پشتوانه‌ی این نگاه که در سطح مردم یزد نیز شکل گرفته، رویکردهای خوبی در شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد شکل گرفته و گام‌های مثبتی در این راستا برداشته شده است.

    طالبی در پایان اظهار کرد: به نظر می‌آید یکی از دلایلی که تاکنون در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نتوانسته‌ایم به خوبی وظایف خود را مدیریت کنیم، استفاده نکردن از ظرفیت‌های موجود در شهرداری‌ها اعم از پتانسیل‌های اعتباری و اقتصادی و جایگاه این نهاد برخوردار از رای مردم بوده است که لزوم اهتمام بیشتر در این خصوص را ضرورت می‌بخشد و مجمع کلانشهرها یکی از جاهایی است که می‌تواند در تحقق این مهم کمک کند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *