سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 12203
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت خیلی ناسالم است
    کیفیت هوای تهران در وضعیت خیلی ناسالم است

    کیفیت هوای تهران در وضعیت خیلی ناسالم است

    عباس شاهسونی روز یکشنبه درباره وضعیت آلودگی هوای تهران بیان کرد: با توجه به پایداری هوا و افزایش ترددها در سطح شهر، کیفیت هوای ۲۵ ایستگاه شهر تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

    وی ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان، باید از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند. افراد دیگر هم باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

    رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در این شرایط در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک مناسب و حضور در فضای آزاد، احتمال افزایش قابل توجه بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

    شاهسونی همچنین با توجه به ارتباط افزایش غلظت آلاینده‌های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹، از عموم مردم به خصوص گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان،  بیماران مبتلا به دیابت و آسم خواست که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

    وی افزود: ورزشکاران نیز از ورزش در فضای باز و نزدیک به منابع آلاینده هوا نظیر بزرگراه‌ها خودداری کنند.

    شاهسونی از مردم خواست جهت حفظ سلامتی به جز موارد ضروری از فعالیت سنگین در هوای آزاد اجتناب کنند و در صورت ضرورت، حداقل حضور را در هوای آزاد داشته باشند.

    رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: شرایط در سایر کلانشهرها نظیر کرج، اراک و اصفهان هم به همین شکل است.



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *