پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 5108
  • گذر فرهنگ و هنر در سنندج راه اندازی می شود
    گذر فرهنگ و هنر در سنندج راه اندازی می شود

    گذر فرهنگ و هنر در سنندج راه اندازی می شود

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج خبر داد و گفت: در همین راستا تا سقف ۳ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر داده می شود.
    به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان به همراه شهردار سنندج در راستای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ارتباط با این دیدار گفت: گذر فرهنگ و هنر، خیابان، میدان، بازار یا گذری است که در آن مجموعه ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و فضای بیرونی آن، پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آیینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری است.
    جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه راه اندازی گذر فرهنگ و هنر ظرفیتی برای توسعه اقتصاد هنر است، افزود: گذر فرهنگ و هنر با همکاری شهرداری سنندج، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کارهای فرهنگی اجرا می شود.
    وی از اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر خبر داد و اضافه کرد: تسهیلات کم بهره تا سقف سه میلیارد ریال به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر داده می شود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روش های مختلف از جمله از طریق صندوق اعتباری هنر از افراد، موسسه ها، انجمن ها، مراکز و شرکت هایی که قصد راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی در گذرهای فرهنگ و هنر یا فضاهای قابل تغییر به فضاهای فرهنگی و هنری را داشته باشند، حمایت می کند.
    وی تاکید کرد: کتاب فروشی ها و محصولات فرهنگی و هنری، تماشاخانه، نگارخانه، نمایشگاه دایمی تجسمی، سالن های کوچک خصوصی نمایش فیلم، کارگاه های آموزشی و هنری، فروشگاه و کارگاه طراحی مد و لباس ایرانی، فعالیت های نوپای فرهنگی و هنری، موزه های خصوصی فرهنگی و هنری، خدمات دیجیتال و کسب کارهای پویا، کافه های اینترنتی فرهنگی و هنری، کافه موزه های فرهنگی و هنری و کارگاه های تولیدی صنایع پشتیبان فرهنگ و هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری مشمول حمایت بر اساس ماده یک آیین نامه گذر فرهنگ و هنر است.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای راه اندازی کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر سنندج اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها، قابلیت ها و اهمیتی که گذر فرهنگ و هنر در هویت شهری دارد تلاش می کنیم جاذبه های گردشگری نیز برای این طرح اتخاذ شود تا زمینه توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر نیز عملیاتی شود.
    قلعه شاخانی به پیگیری تسهیلات ویژه برای صاحبان کسب و کار گذر فرهنگ و هنر نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلات ویژه از جمله معافیت مالیاتی، تسهیلات بیمه ای، تمهیدات و امکانات ویژه برای متقاضیان کسب و کار فرهنگی پیگیری می شود.
    ** آغاز مطالعات بازآفرینی سه نقطه از سنندج برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر
    شهردار سنندج نیز در خصوص این دیدار با بیان اینکه مطالعات بازآفرینی برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر آغاز شده است، افزود: بهره برداری از فاز اول گذر فرهنگ و هنر در سنندج همزمان با سال ۹۸ پیش بینی شده است.
    حشمت اله صیدی با اشاره به ظرفیت های فرهنگ و هنر در استان فرهنگی کردستان اضافه کرد: این استان سرزمین فرهنگ و اصالت است و قابلیت های زیادی در حوزه های موسیقی، گردشگری و هنر دارد.
    وی با بیان اینکه سنندج از قدیم الایام به دارالعلم مشهور بوده است، گفت: با توجه به پتانسیل های فرهنگی و وجود هنرمندان به نام در سنندج، در جلسه های متعددی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و مسئولان این وزارتخانه انجام شد زمینه های لازم برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج پیش بینی و برای آن برنامه ریزی شده است.
    شهردار سنندج از پیش بینی سه نقطه از شهر سنندج برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: مطالعات بازآفرینی پارک شهدا سنندج با هدف احیای این پارک با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.
    صیدی با بیان اینکه بسترسازی لازم برای تولید، عرضه و فروش محصولات فرهنگ و هنر در دستور کار است، یادآور شد: گذر فرهنگ و هنر بستری برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری است



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *