شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۴۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 4682
  • بازگشت نظم به شهرها با ویرایش ارتفاع برج‌ها
    بازگشت نظم به شهرها با ویرایش ارتفاع برج‌ها

    گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌های تهران در کدام مناطق هستند

    در فروردین ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران ۱۱ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان بود که در ماه بعدی یعنی اردیبهشت به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت. این رشد قیمت در ماه‌ بعدی بهار و تابستان ۹۷ همچنان ادامه داشت به طوریکه در شهریور امسال متوسط قیمت به ۱۷ میلیون و ۷۷۱ هزار تومان افزایش یافت.

    در پاییز نیز این روند تدام یافت و طی آذرماه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک با ثبت یک رکورد جدید به ۲۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان رسید. حدود ۸۹ درصد افزایش قیمت نسبت به اولین ماه بهار امسال.

    از سوی دیگر قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۱۸ به‌عنوان ارزان‌ترین منطقه تهران بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی طی فروردین امسال ۲ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان بود. افزایش قیمت مسکن در این منطقه به صورت آرام و پیوسته در بهار و تابستان ادامه داشت و در شهریورماه به ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید.

    در ماه های مهر، آبان و آذر متوسط قیمت به ترتیب به ۳ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان، ۴ میلیون و ۷۹ هزار تومان و ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. حدود ۵۴٫۴ درصد رشد نسبت به فروردین امسال.

    مقایسه قیمت این دو منطقه حاکی از آن است که اختلاف نرخ هر مترمربع واحد مسکونی ۱۸ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان است. با این مبلغ می‌توان ۴٫۴ متر واحد مسکونی در منطقه ۱۸ خریداری کرد.



    مطلب پیشنهادی

    پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

    پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

    مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره پروژه بلدیه گفت: کار نصب ۴ دستگاه آسانسور، اجرای رمپ مرکزی، نصب هواساز و فن کوئل، محوطه‌سازی بخش شمالی پروژه و نازک کاری طبقات در دست انجام است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *