شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 8673
  • گردشگری، ظرفیتی چشمگیر برای توسعه قزوین
    گردشگری، ظرفیتی چشمگیر برای توسعه قزوین

    گردشگری، ظرفیتی چشمگیر برای توسعه قزوین

    ابراهیم مبارک قدم صبح شنبه در جلسه شورای که در اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: توسعه و ایجاد رونق اقتصادی از چند بخش قابل انجام است که از جمله‌ی آنها کشاورزی و صنعتی است.

    وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی و همچنین وضعیت اعتبارات به عنوان نیازهای اصلی در جهت بکارگیری ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی در استان قزوین، یکی از بهترین و پایدارترین راه‌ها توجه به بحث گردشگری است.

    مبارک قدم اضافه کرد: توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان قزوین در بخش‌های تاریخی و طبیعی و همچنین موقعیت قرارگیری استان در کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق، باید در همه طرح‌ها و برنامه در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌های بیشتری ببریم.

    رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گفت: تکمیل پروژه‌های زیرساخت در بخش حمل و نقل و همچنین تقویت الزامات گردشگری از مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

    وی همچنین عنوان کرد: اجرای کامل طرح اقدام ملی مسکن در قزوین و استفاده از همه ظرفیت پیش بینی شده برای احداث واحدهای مسکونی، هم می‌تواند چرخه اقتصاد و اشتغال را در استان به گردش درآورده و علاوه بر رفع نیازهای مسکن، بخشی از مشکلات را نیز حل کند.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *