جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۴۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 9509
  • گزارشی از اقدامات کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم
    گزارشی از اقدامات کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم

    گزارشی از اقدامات کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم

    «محسن محرری» در یکصد و چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم که عصر امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، در ارائه گزارشی از کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر استان اظهار داشت: در دوره سوم از سال پنجم هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر در این کمسیون عضو هستند.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: از مهرماه سال گذشته تا اسفند ۲۲ جلسه تشکیل شده است و جلساتی داشته ایم که علاوه بر اعضای کمیسیون و با دعوت از افراد و مدیران مرتبط برگزار شده است.

    وی یادآور شد: در کمیسیون یکی لوایحی است که ارائه می‌ شود که در این قسمت، ۳۲ لایحه از طریق شهرداری آمده که ۲۸ مورد تصویب شده و ۴ مورد برگشت خورده است و علاوه بر لوایح، ۲۰۱ مورد نامه وارد دبیرخانه کمیسیون شده و ۸۴ مورد هم ملاقات مردمی داشته ایم.

    محرری با تأکید بر این که به جز توافق نامه ها به برخی دستورات واصله نیز در این کمیسیون رسیدگی شده است، گفت: در کمسیون این دوره در اولین جلسه ۲۰ مورد اولویت ها را مشخض کردیم و به عنوان دستور کار یک ساله به توافق اعضا رساندیم که دستور کار ما عمدتا از همین اولویت ها برداشت می‌ شود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در برخی از پروژه ها پیشرفت های خوبی داشته ایم و در برخی موارد به دلیل نوسانات قیمت هایی که بود، به پیشرفت خوبی دست پیدا نکردیم که امیدواریم این مسأله زودتر حل شود.

    وی عنوان کرد: موضوع بعدی مسائل مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ در مورد تخلفاتی بود که نگرانی اعضای شورا را ایجاد کرده است و قرار شد جهت وحدت رویه جلسه ای با اعضای این کمسیون و قضات و نمایندگان استانداری برگزار شود، هرچند در بین اعضای شورا به وحدت رویه رسیده ایم ولی هنوز موفق به برگزاری جلسه با قضات و نمایندگان استانداری وجود دارد.

    محرری در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات این کمیسیون در مورد سیما و منظر شهری گفت: در این باره جلساتی با حضور نمایندگان شهرداری قم داشته ایم و امیدواریم این قسمت نیز هرچه زودتر به نتیجه برسد.

    شبستان



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *