جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۴۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 410
  • گسترش آموزش های شهروندی، شرط تبدیل شهرداری ها از نهادهای خدماتی به اجتماعی است

    برزن نیوز: قائم مقام شهردار کرج با تاکید بر ضرورت گسترش آموزش های شهروندی مبتنی بر تحقق ارتقاء سطح فرهنگ مردم در زندگی شهرنشینی، گفت: گسترش آموزش های شهروندی، شرط تحقق و تبدیل شهرداری ها از نهادهای خدماتی به اجتماعی است.

    مصطفی رضاحسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، این مطلب را اعلام کرد و افزود: ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه جهت  جلب مشارکت عمومی شهروندان با آموزش شهروندی ممکن می شود که این امر باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.
    این مسئول گسترش فرهنگ شهروندی را نیاز اساسی جامعه شهری دانست و گفت: با تحقق این مهم و افزایش مشارکت شهروندان می توان از آسیب های اجتماعی نیز پیشگیری کرد و این موضوع نیاز به مداومت در کار آموزش دارد.
    وی در ادامه به اهمیت هویت دینی در شهر و اینکه این مهم باید برای مردم و مسئولان یک دغدغه دائم باشد اشاره و بیان کرد: در این زمینه نیز باید آموزش های لازم در مدارس و مساجد صورت گیرد.
    قائم مقام شهردار کرج با اشاره به اینکه ساختن بزرگراه ها، پل ها، جمع آوری زباله و نظافت شهر و … مهم است، اظهار داشت: این در حالی است که این موارد در مفهوم اداره نوین شهر، در مرحله ابتدایی قرار دارد، و این دستگاه به عنوان نهادی اجتماعی باید جهت رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز تلاش کند.
    رضاحسینی با پیشنهاد اینکه برگزاری همایش های فرهنگی و دوره های آموزشی باید در کرج افزایش یابد، گفت: تبادل اطلاعات و تعامل سازنده در همایش ها می تواند نقش بسزایی در ارتقاء سطح فرهنگ شهر داشته باشد.

    این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به پارامترها و متغیرهایی که در کلید واژه فرهنگ شهروندی مهمترین نقش را دارند تاکید کرد و افزود: مسئولیت پذیری، قانونمند بودن شهروندان، هنجارپذیری از الگوهای شهرنشینی و … از جمله مفاهیمی است که منجر به شکل گیری هویت فرهنگ شهروندی شده و توجه به آن از ضروریات به شمار می رود.
    وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نه چندان دور، شاهد نهادینه شدن فرهنگ شهروندی و تعامل و مشارکت سازنده میان مدیریت شهری کرج و شهروندان باشیم.



    مطلب پیشنهادی

    ابتکار تگزاس در تبدیل روغن‌های سوخته به بیودیزل

    ابتکار تگزاس در تبدیل روغن‌های سوخته به بیودیزل

    شهرهای شمال تگزاس در حال تبدیل چربی‌های اضافی و روغن‌های سوخته آشپزی به بیودیزل یا دیزل سوختی هستند که جایگزینی سبز برای دیزل فسیلی محسوب می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *