پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۴۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 10061
  • معرفی کتاب ؛ شهر نابرابر
    معرفی کتاب ؛ شهر نابرابر

    معرفی کتاب ؛ شهر نابرابر

    برزن نیوز: در سال های اخیر علایق پژوهشی و عمومی زیادی دربارۀ تغییر ماهیت شهرها شکل گرفته است. شهرها در سراسر جهان شاهد افزایش سرمایه گذاری در حوزۀ زمین، ساختمان و تغییر جمعیت شهر مرکزی بوده‌اند که این امر با بیرون راندن فقرا و بازساخت افراطی فضای شهری تحقق ‌یافته است.
    کتاب «شهر نابرابر» راهنمای جامعی در زمینۀ «شهرگرایی معاصر» و روایت سرگذشت تغییرات شهری است. این کتاب به بررسی نقش سرمایۀ نقدی، تجدید حیات جمعیت، ساخت اَبرپروژه‌ها، میزبانی رویدادهای جهانی بزرگ، نقش ثروتمندان تازه و پیدایش طبقۀ متوسط تازه پرداخته و دلایل اصلی جابجایی فقرا به حومه ها و آنسوی مرزهای شهری را می کاود. با توجه به مطالعات موردی از سراسر جهان، خوانندگان این کتاب در معرض بررسی پروژه های شهری شامل استفاده مجدد از فضاهای صنعتی قدیمی، سبزسازی شهرها و امنیتی شدن فضاهای عمومی هستند.
    اتکاء کتاب بر اقتصاد سیاسی، تحلیل فرهنگی- سیاسی و رویکردهای جغرافیای شهری است تا از این رهگذر، ماهیت چند وجهی این فرایند و جلوۀ جهانی آن را به تصویر بکشد. این کتاب برای پژوهشگرانی که به مطالعات شهری، جغرافیای اقتصادی، اقتصاد شهری، جامعه شناسی شهری، برنامه ریزی شهری و جهانی شدن علاقه دارند، بسیار سودمند است.
    جان رنی شوت، استاد دانشکدۀ سیاست گذاری عمومی دانشگاه مریلند در ایالت بالتیمور آمریکا است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *