شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۲۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 11440
  • ۶۰ پروژه باز آفرینی شهری در کردستان اجرا می شود
    ۶۰ پروژه باز آفرینی شهری در کردستان اجرا می شود

    ۶۰ پروژه باز آفرینی شهری در کردستان اجرا می شود

    به گزارش برزن نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی کردستان، محمد صدیق ثابتی اظهار کرد: بازآفرینی شهری یکی از رویکردهای دولت در راستای زدودن فقر از چهره شهرهاست و در این راستا رویکرد اصلی این سیاست که در قالب سند ملی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمند سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۹۳ ابلاغ شد.

    وی افزود: مجموع پروژه‌های تعریف شده در این اداره در حوزه بازآفرینی شهری ۶۰ مورد با مبلغ قراردادی هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است که از مجموع پروژه‌های مذکور تاکنون ۱۱ پروژه تحویل موقت شده است و پروژه‌های دیگر فعال هستند و به تناسب اعتبار و برنامه تفضیلی مصوب، عملیات اجرایی آنها پیگیری می‌شود.

    مدیر کل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: بیشتر منابع اعتباری این پروژه‌ها ملی بوده و در سال مالی ۹۸ حدود ۵۰۰ میلیارد ریال به این پروژه‌ها اختصاص یافت.

    ثابتی عنوان کرد: ۱۴ فقره قرارداد مطالعاتی با مشاوران برای تعریف پروژه‌های جدید که نقش بسیار مهمی در مرمت بافت‌های تاریخی، مدرسه سازی، ساماندهی معابر قدیمی و ساماندهی رودخانه‌های حاشیه شهرها دارند، منعقد شده است.

    وی افزود: برای جذب اعتبار لازم برای ترمیم بافت‌های فرسوده شهری یک فقره قرارداد کارگزاری نیز منعقد و برابر ضوابط و مقررات، متقاضیان به بانک‌ها برای دریافت وام معرفی می‌شوند.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *