جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۴۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 13547
  • ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهرهای کردستان اجرا می‌شود
    ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهرهای کردستان اجرا می‌شود

    ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهرهای کردستان اجرا می‌شود

    عرفان مرادی  با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی در مناطق شهری استان کردستان، اهظار کرد: در حال حاضر ۵۰.۹۶ درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم برخوردار از استانداردهای زندگی شهری ساکن اند که باید برای آن چاره ای اندیشید.

    وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی در این مناطق، با نگاه ویژه ۶۳ پروژه را با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تعریف کرده است و بخشی از این پروژه ها به نتیجه رسیده و اقدامات اجرایی برای سایر پروژه ها در دست انجام است.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پروژه های تعریف شده در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، دهگلان، کامیاران و بانه تعریف شده است و از سنوات گذشته عملیات اجرایی این پروژه ها شروع شده، که تعداد۱۱ پروژه به بهره برداری رسیده، پنج پروژه در آستانه تکمیل و بهره برداری و بقیه پروژه ها نیز با سرعت مناسب در حال انجام می باشد.

    وی با اشاره به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی وعبر گذرگاهی را از اهم مشکلات مردم این مناطق برشمرد.

    مرادی یادآور شد: اداره کل راه وشهرسازی کردستان، احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه وساخت مدرسه ۹ کلاسه، هم چنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر و احداث خیابان امیر اردلان در محله حسن آباد، ساخت مدرسه در ننله را در دستور کار قرار داد تا از بار مشکلات و کمبودهای نواحی منفصل شهری کاسته شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه شش کلاسه و یک باب مدرسه ۹ کلاسه، احداث شبکه فاضلاب را از دیگر خدمات راه وشهرسازی در نایسر ذکر کرد و از احداث یک مجموعه چند منظوره خدماتی، ورزشی وفرهنگی (مرکز محله) با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت در نایسر خبر داد.

    مرادی احداث خیابان ۸۵۰ متری ماموستا هیمن با اعتباری بالغ بر۲ میلیارد تومان و خیابان ۱۶ متری امیر اردلان با اعتبار ۲.۴ میلیارد تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج را از دستاوردهای طرح بازآفرینی شهری دانست.

    وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج، گفت: با احیای منطقه آغه زمان وانبار غله متروکه، اقتصاد راکد این محله ها نیززنده خواهد شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی، حفظ جان ومال شهروندان  آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و سلامت شهروندان از اهم اهداف و مزایای اجرای طرحهای بازآفرینی شهری است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *