جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۵۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 14610
  • راه‌اندازی حلقه‌های میانی برای تشویق نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر
    ۱۳ هزار هکتار از مساحت کردستان نیازمند بازآفرینی است

    ۱۳ هزار هکتار از مساحت کردستان نیازمند بازآفرینی است

    عرفان مرادی در جلسه بازآفرینی استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در سنندج برگزار شد اظهار کرد: بهسازی نوسازی مقاوم سازی مسکن ارتقای شبکه تاسیسات شهری نوسازی و تجهیز خدمات روبنایی در محلات از ارکان اصلی بازآفرینی شهری است.

    وی خاطرنشان کرد: در ۷ شهرستان استان در مساحتی بالغ ۱۲ هزار و ۹۷۰ هکتار نیاز به بازافرینی داریم که ۴ هزار و ۷۲۷ هکتار ان با جمعیت ۵۳۶ هزار نفر برابر با ۵۱ درصد از جمعیت کل استان در محلات ناکارامد زندگی می کنند.

    وی با بیان اینکه، این وضعیت در برخی از شهرهای استان منجمله سنندج و کامیاران بسیار بسیار حادتر است، بیان کرد: ۲۰ پروژه از مجموع ۳۰ پروزه ای که در سطح استان داریم فعال است.

    مرادی عنوان کرد: ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در محلات بافت فرسوده استان شناسایی شده است و سالانه ۳ هزار و ۷۰ واحد براساس برنامه باید بازسازی شود که تسهیلات در نظر گرفته برای مرکز استان ۳۵۰ میلیون و برای سایر شهرستان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات است.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: در شهر سنندج که مرکز استان است ۴۹.۸ درصد جمعیت شهری در ۲۴.۲ درصد سطح شهر سنندج زندگی می کنند.

    وی تصریح کرد: فقر شدید خدمات زیربنایی و روبنایی به دلیل تراکم بالای جمعیت در محلات هدف است وجود دارد که فزاینده فقر شهر و تشددید کننده مشکلات اقتصادی و اجتماعی ساکنین خواهد شد.

    مرادی گفت: سرانه فضای اموزی در محله نایسر در شهر سنندج قریب به یک دهم مترمربع این در حالی است که سرانه در شهر سنندج ۲.۲ مترمربع است این نابرابری در سطح سایر کاربریای عمومی و خدمات شهری دیگر حادتر است.

    وی خاطرنشان کرد: الان با یک موج جدید حاشیه نشینی در استان مواجه هستیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه به لحاظ نرخ بی سوادی در رده های اخر کشور هستیم گفت: ریشه کنی بی سوادی و ارتقای این شاخصه نیازمند توجه بیشتر به رونق و توسعه سوادامورزی در مناطق حاشیه شهرها هستیم.

    به گفته وی بانه و مریوان بیشترین سکونتگاه های غیررسمی است و در قروه دو نقطه و در بیجار مشکل در هسته اصلی شهر است.

    وی تصریح کرد: کل برنامه ابلاغی مسکن استان در قالب قانون جهش تولید مسکن ۵۶ هزار و ۴۷۹ واحد با مساحت زمین مورد نیاز یک هزار و ۶۸۸ هکتار است که دقیقا معادل با ظرفیت پهنه بافت فرسوده و بافت با پیشینه روستایی  به مساحت یک هزار و ۷۱۲ هکتار است.

    انور رشیدی شهردار سنندج هم در این جلسه با بیان اینکه باید از ظرفیت بافتهای فرسوده در شهر سنندج استفاده کنیم افزود: شهرداری توانسته مساحت های قابل توجهی از این بافت فرسوده را خریداری کنند.

    در دوره گذشته شورا و شهرداری قیری به نایسر اختصاص داده اند اما در جای دیگه ای با توجه به نیاز شهر سنندج استفاده شده است.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *