پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۲۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 4994
  • کوچکترین واحد تقسیمات کشوری چگونه اداره می شود؟
    کوچکترین واحد تقسیمات کشوری چگونه اداره می شود؟

    ۲۰ سال آینده واحدی به نام روستا وجود نخواهد داشت

    به گزارش برزن نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، معاون امور دهیاری های کشور امروز در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های سکونتگاه های روستایی حریم کلانشهر مشهد افزود: ۶۲ هزار واحد سکونتگاهی روستایی و ۳۸ هزار روستای بیش از ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد.
    سیدرضا جندقیان گفت: همچنین ۳۷ هزار و ۹۰ دهیاری و ۳۵ هزار دهیار در کشور وجود دارد و حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور را دهیاران مدیریت می کنند.
    وی افزود: حدود ۱۲ درصد روستاها در حریم شهرها واقع شده اند و بزرگترین پرونده های تخلف در کمیسون های ماده ۹۹ و ۱۰۰ مربوط به روستاهای واقع در حریم است.
    جندقیان افزود: روستاها ظرفیت جمعیت بیش از ۲۰ تا ۲۴ میلیون نفر را ندارند و روستاها از نظر اقتصادی، اجتماعی و کالبدی ظرفیت نگهداری بیشتر از این جمعیت را ندارند.
    وی گفت: روستاهای حریم مشهد باید به شهر ملحق شوند و طبق ایده کارشناسی تعداد دهیاری در کشور باید کاهش یابد و دهیاران پاره وقت به دهیاران تمام وقت تبدیل شوند.
    جندقیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان برای ساماندهی روستاها و مناطق حریم، افزود: هم اکنون ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت ناکارآمد زندگی می کنند و حدود ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین هستند.
    ۱۳۸ روستا با افزون بر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در حریم کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد وجود دارد و حدود یک سوم از جمعیت یک و نیم میلیون نفری مشهد حاشیه نشین هستند.


    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *