شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۲۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 11996
  • اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود
    اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود

    بازرسان نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در همه شرکت ها و زیرمجموعه ها هستند

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تحلیف بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری ادارات‌کل راه و شهرسازی استان‌ها با اشاره به اهمیت نقش بازرسان به‌عنوان ضرورتی برای دیده‌بانی و اطمینان از سلامت اداری اظهار داشت: امروز با امضاء این سوگندنامه به کسوت پرخطر و مهم بازرسی نائل آمده‌اید. بازرسی، ایجاد یک ظرفیت و دیده‌بانی برای کسب اطمینان از سلامت اداری و نقش‌‌آفرینی دستگاه، مسئولان و کارکنان بوده که امری ضروری و مهم به‌شمار می‌آید.

    وی افزود: قطعا مسئولیت اجرایی خودمان در وزارت راه و شهرسازی را نمی‌توانیم بدون داشتن چشم و گوش سالم به درستی اجرا کنیم. آن‌هم در شرایطی که متاسفانه بعضا شاهد اتفاقات بسیار متنوع و گوناگونی هستیم که ازلحاظ حیثیتی به تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ این وزارتخانه لطمه می‌زند.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجه نداشتن به مساله سلامت اداری و درستکاری در امور موجب می‌شود کلیه زحمات انجام گرفته نقش برآب شده و انگیزه را از بین ببرد، تصریح کرد: برای درستی در انجام کار و گسترش آن در جامعه باید کارها به موقع و درست انجام شود.

    وی ادامه داد: به همین خاطر وظیفه هر فرد به‌عنوان بازرس در گام نخست این است که با ارتقای کلیه صفات پسندیده در خود و آمر بودن به آن‌ها، وظایف و تکالیف را انجام دهد.

    اسلامی افزود: در این زمینه طهارت روح، اهمیت به‌سزایی دارد چرا که پاکی فکر، نیت و عمل، ریشه در فکر و نیات داشته و به باورها متصل است.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه که کلیه اقدامات بازرسان باید با نیت خالصانه‌ انجام شود و در مسیر بهبود وضعیت انجام بگیرد، اظهار داشت: نکته مهم دیگر در مسیر فعالیت بازرسان این است که باید دقیق و مستمر انجام شود.

    وی ادامه داد: باید علت‌ها به درستی بررسی شده و در بازرسی‌ها داشتن قوه تشخیص اهمیت زیادی دارد و در تصمیم‌گیری‌ها به‌درستی، ضوابط در نظر گرفته شود.

    محمد اسلامی در ادامه با تاکید بر این موضوع که بازرسان، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در همه شرکت‌ها و زیرمجموعه‌ها هستند، گفت: این مساله تنها به ادارات‌‌کل استان‌ها محدود نشده و شما بازرسان وزارت راه و شهرسازی در همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه هستید.

    وی ادامه داد: همه قلمرو فعالیت وزیر باید توسط بازرسان به‌‌عنوان سرپنجه‌های نظارتی وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق اهداف تحت نظارت باشد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بازرسی‌ها حتما باید موضوع تشویق برای عملکردهای اثرگذار لحاظ شود، با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل اظهارنظر نیروهای انسانی و مدیران دارای سواد و تاهل تصریح کرد: اصلاحات باید براساس شیوه‌ها نامه‌ها انجام گیرد تا در نهایت منجر به بهبود وضعیت و تحول اداری شود. در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقدامات اصلاح فرآیندهاست.

    وی افزود: به این شکل باید تمام ارتباطات سیستمی از طریق سازوکارها باشد تا جلوی هرگونه فساد و تبانی گرفته شود. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چون تکلیف وزارت راه و شهرسازی ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد.

    وزیر راه و شهرسازی در پایان با تاکید دوباره بر لزوم تمرکز بر اصلاح فرآیندها اظهار داشت: بدون شک نوسازی و سیستمی کردن امور به ارتقاء اسلامت اداری کمک خواهد کرد تا مردم گرفتار نشوند. خوشبختانه اکنون نزدیک به ۹۰ درصد فرآیندهای ما سیستمی شده و اگر به ۱۰۰درصد برسیم یک گام بزرگ در تحول اداری انجام خواهد گرفت.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *