جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۲۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 5323
  • نخستين گردهمايی سازندگان،‌ دست اندركاران و مديران شهرك اكباتان در چهل و يكمين سال بهره‌برداری
    نخستین گردهمایی سازندگان،‌ دست اندرکاران و مدیران شهرک اکباتان در چهل و یکمین سال بهره‌برداری

    نخستین گردهمایی سازندگان،‌ دست اندرکاران و مدیران شهرک اکباتان در چهل و یکمین سال بهره‌برداری

    به گزارش برزن نیوز به همت شورایاری و هیأت مدیره مرکزی شهرک اکباتان، طی مراسمی از سازندگان و خدمات آقای مهندس رحمان گلزار شبستری بعنوان بنیان‌گذار شهرک اکباتان، قدردانی بعمل آمد. این برنامه در تاریخ اول اسفند ماه ۱۳۹۷ در تالار مجموعه فرهنگی ـ ورزشی راه‌آهن شهرک اکباتان برگزار شد.

    از چهار سال پیش، شورایاری دوره چهارم برای رفع ابهامات موجود در مورد تاریخچه ساخت شهرک، در راستای  هدف «تقویت همبستگی محلی» به پژوهش و مطالعه پرداخت. یکی از نتایج این برنامه ریزی، برگزاری این مراسم بود که برای اجرای این برنامه از ماهها قبل تیم تخصصی از کارشناسان، مدیران و ساکنین پیشکسوت شهرک با هدایت مسئول کارگروه فرهنگی شورایاری شهرک اکباتان تشکیل و کار خود را با جدیت و پشت‌کار آغاز نمود. حضور مؤثر و ارزشمند آقای دکتر حسین ایمانی، عضو محترم شورایاری شهرک اکباتان و رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در پیگیری مصوبه شورای عالی شهرسازی در مورد اراضی مشاعات شهرک اکباتان در سال ۱۳۹۴ و هماهنگی جلسه در وزارت راه و شهرسازی تلاش تیم ما را به سمت یافتن طرح اصلی شهرک اکباتان سوق داد و در این راه پیگیری‌های مستمر و کارشناسانه به مستنداتی دست یافتیم که ما را در جهت یافتن خالق این عظیم‌ترین سازه بتونی ایران، بدست توانای طراحان و مهندسین و بنیانگذار ایرانی آن، هدایت نمود.

    در این مراسم ابتدا دبیر شورایاری شهرک اکباتان (سرکار خانم تبریزی) و رئیس هیأت مدیره مرکزی (جناب آقای حسین کُرد) به مهمانان و مدعوین خیرمقدم گفته و سپس پخش زنده مصاحبه ویدئویی بنیان‌گذار شهرک اکباتان (جناب آقای مهندس گلزار شبستری) پخش شد که با ابراز احساسات و ارادتمندی مدعوین و کارکنان دهه پنجاه شرکت نوسازی و عمران اکباتان مواجه و بارها مورد تحسین و تشویق حاضرین قرار گرفتند. رئیس هیأت مدیره مرکزی (آقای حسین کُرد) ضمن ستودن این اثر هنری و ایده پردازی و تشکر از کار دست اندکاران شهرک اکباتان، مشکلات و معضلات موجود که ناشی از انحراف از طرح های اولیه است را به صورت تیتروار برشمردند و ابزار امیدواری کردند که با تلاش مدیران و دست اندرکاران با یافتن حلقه های مفقوده در آینده نزدیک نسبت به تکمیل این طرح عظیم و رفع مشکلات به وجود آمده، نایل گردند. پس از آن، دو نفر از نمایندگان کارکنان شرکت نوسازی، (آقای مهندس تفته، رئیس بخش تولید شن و ماسه و کارگاه سنگ شکن و آقای مهندس صدر نژاد، مسئول یکی از کارخانجات) به ذکر خاطرات خود در فضای صمیمی و همدلی و تجربیات ارزشمند خود پرداختند. آقای مهندس علی‌اکبر نصرآبادی به عنوان یکی از اولین نقشه کش های شهرک اکباتان با بیان تجربیات به سابقه تهیه اولین ماکت فاز یک شهرک و روند تهیه نقشه ها اشاره نمودند و ضمن قدردانی  و سپاسگزاری از نقش بی‌بدلیل آقای مهندس گلزار در پروژه عظیم شهرک اکباتان با برشمردن نقش آقای دکتر آذری به عنوان یکی از طراحان، سخنانی را بیان داشتند.

    در ادامه آقای دکتر آذری سخنرانی کوتاهی نمودند و ضمن معرفی خود به عنوان طراح ساختمان های فاز یک و برشمردن ویژگی‌های استثنایی آقای مهندس گلزار  روند اجرای کار را به طور خلاصه بیان نمودند. مهمان ویژه این نشست صمیمانه، آقای دکتر هرمز شجاعی مهر بودند. مجری توانمند که ۳۰ سال است «برنامه خانواده» را اجرا می‌نمایند و تشکیل خانواده خود را از شهرک اکباتان آغاز نموده‌اند، به ذکر خاطرات شیرین از سکونت در شهرک آرام اکباتان پرداختند.

    در پایان مراسم، به رسم یادبود و تشکر، لوح تقدیری توسط شورایاری شهرک اکباتان و هیأت مدیره مرکزی به دست یکی از بنیان‌گذاران هیأت مدیره مرکزی
    (جناب آقای حسیبی) به نماینده جناب آقای مهندس گلزار (بنیان‌گذار شهرک اکباتان) جناب آقای قاضی تقدیم شد که سهم بسزایی در اجرای شایسته این برنامه داشته‌اند. در انتها مهندس گلزار، بصورت زنده از همکاران قدیمی  و برگزارکنندگان مراسم تشکر و برایشان ارزوی سلامتی کرد.

    امیدواریم این کار ماندگار و ارزشمند که به همت شورایاری دوره چهارم شهرک اکباتان و هیأت مدیره مرکزی و جامعه مهندسین و دست‌اندرکاران پیشکسوت شرکت عمران و نوسازی شهرک اکباتان برگزار گردید، در حافظه اهالی فهیم شهرک اکباتان به یادگار باقی بماند.



    مطلب پیشنهادی

    مصرف پلاستیک چه آسان، بازیافت آن چه پردردسر

    مصرف پلاستیک چه آسان، بازیافت آن چه پردردسر

    افزایش تولید پسماندهای پلاستیکی به یکی از معضلات محیط زیستی نه تنها در دنیا بلکه در ایران تبدیل شده است وتهران نیز از این وضعیت مستثنی نیست، به‌گونه‌ای که بنا بر اعلام علیرضا مزینانی - مدیر کل محیط زیست استان تهران - روزانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند عادی در پایتخت تولید می‌شود که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن پلاستیک است. همزمان با هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت) اداره کل محیط زیست استان تهران در یک تور مطبوعاتی خبرنگاران را در جریان برخی اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی و تبدیل پسماندها به کیسه‌های بازیافتی قرار داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *