جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۰۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 5684
  • راه آهن در ادوار گذشته به جای خصوصی‌سازی، اختصاصی سازی شد
    رستم قاسمی با اشاره به مذاکرات با طرف عراقی، اظهار کرد: تقریبا ۲۰ سال است با عراق برای اجرایی شدن موضوع راه‌آهن شلمچه- بصره مذاکرات متعددی داشتیم و حتی تفاهم‌های بسیار زیادی و در ادوار مختلف شد که هیچ‌گاه به نتیجه مطلوب نرسید. وی با اشاره به ملاقات با وزیر حمل و نقل، نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق ادامه داد: با مذاکرات صورت گرفته قرارداد اتصال راه‌آهن ایران و عراق (شلمچه-بصره) امضا شد. به این ترتیب طلسم سال‌ها تفاهم نامه و مذاکره شکسته شد. این توافقنامه دارای یک زمان‌بندی مشخصی بوده و یکی از بند‌های آن این است که طی یک ماه آینده عملاً عملیات اجرایی شروع خواهد شد. وی بیان کرد: توافق کلی به این شیوه است که شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن عراق مشترکا این پروژه را اجرا می‌کنند و ظرف ۲ ماه شرکت مشترک تشکیل خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی گفت: منتظر تشکیل شرکت مشترک در ۲ ماه آینده نشدیم و توافق کردیم که ظرف یک ماه آینده عملا در کنار پل مستقر شدهو عملیات اجرایی مطالعات و اجرای این طرح را شروع کنیم. این عملاً یک اتفاق بزرگ بین دو کشور ایران و عراق برای تبادل تجاری، باری و مسافری است که برای دو کشور حائز اهمیت است. چرا ما گوشی شیائومی ۱۱ لایت با ظرفیت ۲۵۶ گیگ را اینقدر ارزان میفروشیم؟ چرا ما گوشی شیائومی ۱۱ لایت با ظرفیت ۲۵۶ گیگ را اینقدر ارزان میفروشیم؟ خرید yektanet-logo-sign تبلیغ بیشتربخوانید:کاهش ترانزیت کالا به افغانستان قاسمی همچنین از تقویت حضور ایران در بازسازی عراق خبر داد و یادآور شد: در دیدار با رییس‌جمهوری عراق در ارتباط با مسائل کلی ارتباطات بین دو کشور و افزایش سطح تجاری و حمایت از طرح شلمچه - بصره و نیز موضوع حمل و نقل هوایی بین دو کشور که تقریبا امروز حدود یکصد پرواز را از دو طرف دارییم مذاکراتی انجام شد. مقرر شد تا این میزان پرواز را به زودی دوبرابر کرده و به حدود ۲۰۰ پروار برسانیم. وی اضافه کرد: در این دیدار همین طور درباره ارتباطات جاده‌ای بین دو کشور و موضوعات مختلف دیگری بحث و تبادل نظر شد که امیدواریم توافق‌ها مورد حمایت نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق باشد.

    فراخوان ارسال مقالات به بزرگترین رویداد بین المللی ریلی کشور

    به گزارش برزن نیوز به نقل از دفتر منطقه‌ای خاورمیانه اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها (UIC)، هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده (UIC Next Station 2019) به سرپرستی این اتحادیه و به میزبانی راه آهن ج. ا. ایران در تاریخ ۲۲-۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸ (۱۳-۱۱ نوامبر ۲۰۱۹) با حضور مدیران ارشد و متخصصان بین المللی عرصه حمل و نقل در شهر تهران برگزار خواهد شد.

    بر اساس اعلام UIC، شعار اصلی این کنفرانس بین المللی «ایستگاه‌های ریلی، رونق بخش زندگی شهری» است و بر ۸ محور اصلی تحت‌عناوین: مدیریت و تأمین مالی ایستگاه‌ها؛ قابلیت پایداری و بهره وری انرژی؛ جابجایی؛ قابلیت دسترسی و به هم پیوستگی خطوط؛ خدمات و بازرگانی؛ تعامل میان ایستگاه‌ها و شهرها؛ طراحی ایستگاه‌ها؛ ایمنی و امنیت؛ و فن آوری هوشمند تکیه دارد.

    این‌کنفرانس قرار است با حضور مدیران عامل، مدیران ارشد، نمایندگان بخش صنعت و اساتید دانشگاه‌های معتبر بین المللی از سراسر جهان برگزار شده و هدف آن نیز گردهم آوردن تصمیم‌گیران اصلی عرصه ریلی از دولت‌ها، سازمان‌های بین المللی، بهره‌برداران ریلی‌، مدیران ایستگاه‌ها، طراحان شهری و بررسی مسائل استراتژیک مرتبط با توسعه ایستگاه‌های ریلی اعلام شده است.

    لذا از کلیه صاحب نظران، دانشجویان و اساتید محترم دعوت می‌شود تا با ارائه مقالات علمی – پژوهشی خود به زبان انگلیسی در وب سایت اختصاصی این اجلاس به نشانی: www.nextstation.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. فرصت ارائه چکیده مقالات از تاریخ ۱۵ آوریل تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۹ بوده و فهرست مقالات پذیرفته شده از سوی UIC تا پایان ماه آگوست ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد. همچنین پذیرفته شدگان می‌بایست تا تاریخ چهارم اکتبر ۲۰۱۹ نسبت به ارسال مقاله تکمیل شده اقدام نمایند.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *