شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 5709
  • اتوبوس هوایی در تهران راه اندازی می شود؟
    اتوبوس هوایی در تهران راه اندازی می شود؟

    اتوبوس هوایی در تهران راه اندازی می شود؟

    برزن نیوز: محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به طرح احداث اتوبوس هوایی در منطقه یک تهران گفت: این طرح که با عنوان اتوبوس هوایی در رسانه‌ها مطرح شده نمی‌دانم صحیح است یا خیر، اما در منطقه یک تهران مطالعاتی صورت گرفته و پیشنهادی در این باره مطرح شده است.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: پیشنهادات بسیار خوبی در این خصوص مطرح شد و آن هم به این علت است در منطقه یک بحث شیب کوهستانی در معابر مطرح است که خود به یک چالش جدی تبدیل شده است.

    علیخانی تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که موجب شد به فکر اجرای این طرح باشیم این است که تردد در خیابان‌های منطقه یک به دو تا سه خیابان اصلی محدود می‌شود و این امر موجب به وجود آمدن گره ترافیکی در این منطقه شده است.

    وی همچنین افزود: این معابر و خیابان‌ها به هیچ عنوان متناسب با حجم تردد افراد پیاده و سواره در این منطقه از پایتخت نیست و باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: انجام چنین طرح‌هایی می‌تواند در کنار باز کردن گره ترافیک منطقه از لحاظ توریستی و گردشگری نیز به یک قطب درآمدزایی برای پایتخت تبدیل شود.

    علیخانی افزود: از این طرح می‌توان مانند تله کابین که در مناطق کوهستانی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد استفاده کرد و علت اینکه از این طرح به عنوان اتوبوس هوایی نام می‌برند این است که کابین‌های آن به مراتب بزرگ‌تر از کابین‌های تله کابین است.

    وی اضافه کرد: انجام این طرح‌ها به طور حتما توجیه اقتصادی نیز دارد و در این طرح بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری وارد می‌شود.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  درباره زمان اجرای این طرح گفت: بسیاری از طرح‌هایی که امروز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند طرح‌هایی هستند که در ادروار گذشته شورای شهر تهران و مدیریت شهری تصمیم به اجرای آن گرفته‌اند.

    علیخانی خاطرنشان کرد: اگر این طرح در شورای شهر پنجم به بهره‌برداری نرسد، به طور حتم در دوره بعدی شورا تکمیل و افتتاح می‌شود.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *