پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 5965
  • وضعیت راه های کردستان نسبت به میانگین کشور مناسب نیست
    وضعیت راه های کردستان نسبت به میانگین کشور مناسب نیست

    وضعیت راه های کردستان نسبت به میانگین کشور مناسب نیست

    برزن نیوز: معاون عمرانی استانداری کردستان، مجموع طول راه های شوسه و آسفالت در کشور را ۱۲۸ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: این آمار در کردستان، دو هزار و ۶۳۱ کیلومتر است که جایگاه استان با شاخص ۳۴ درصد و ۴۳ درصد برخورداری و با توجه به میانگین کشوری بالای ۶۵ درصد، در آخر و رتبه ۳۰ ام کشور قرار دارد. به گزارش ایسنا منطقه کردستان، شهرام ملکی امروز (۸ خردادماه) در مراسم تودیع مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با اشاره به اینکه ارتقای وضعیت راه های استان از عوامل موثر بر توسعه و همچنین از مطالبات جدی مردم و مسئولین کردستان است اظهار کرد: راه می تواند محوریت اصلی توسعه استان، خارج از حوزه اشتغال و آب باشد، بر همین اساس در اولویت قرار گرفت و سعی برآن شد که در چار چوب برنامه ای خاص در این راستا اقدام شود.
    وی با بیان اینکه کنترل و رصد وضعیت جایگاه راه های استان نسبت به کشور و استان های همجوار دو موضوع را در اولویت برای ما قرار داد، افزود: بررسی و کنترل راه های روستایی استان از مباحث اولویت دار در این زمینه است.
    معاون عمرانی استانداری کردستان، بیان کرد: استان کردستان دارای یک هزار و ۶۹۸ سکنه یا روستای ثابت با ۶ هزار و ۹۸ کیلومتر طول شبکه راه روستایی است.
    وی مجموع طول راه های شوسه و آسفالت در کشور را ۱۲۸ هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در کردستان، دو هزار و ۶۳۱ کیلومتر است که جایگاه استان با شاخص ۳۴ درصد و ۴۳ درصد برخورداری و با توجه به میانگین کشوری بالای ۶۵ درصد، در آخر و رتبه ۳۰ ام کشور قرار دارد.
    ملکی بیان کرد: برای نزدیک شدن به میانگین کشوری در این زمینه، باید ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت شود که با توجه به شرایط توپوگرافی استان نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه است.
    وی اولویت دوم راه های استان را ارتقای راه های اصلی و بزرگراهی ذکر کرد و افزود: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، در کشور به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۲۱ کیلومتر شبکه بزرگراهی وجود دارد و این آمار در استان کردستان به ازای هر ۱۰۰کیلومتر، ۹ کیلومتر است که متاسفانه جایگاه استان در این زمینه نیز در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد.
    معاون عمرانی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: برای نزدیک شدن به میانگین ۲۱ کیلومتری در کشور باید بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان به بزرگراه تبدیل شود که برای این طرح، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
    لازم به ذکر است که شهرام ملکی معاون عمرانی استاندار کردستان از سال ۹۵ تا ۹۷ سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان را برعهده داشت.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *