جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۵۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 6257
  • انتشار ۳ دهه آمار شهر و شهرداری تهران
    انتشار ۳ دهه آمار شهر و شهرداری تهران

    انتشار ۳ دهه آمار شهر و شهرداری تهران

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به تهیه و انتشار آمارنامه شهر و شهرداری تهران توسط این سازمان گفت: سالنامه های آماری تصویری شفاف از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر تهران ارائه می‌دهند و سازمان فاوا به تازگی این اطلاعات آماری را به طور کامل در درگاه data.tehran.ir منتشر کرده است.

    وی با اشاره به سابقه تهیه آمارنامه ها گفت: آمارهای سالانه شهرداری تهران از سال ۱۳۶۳ به صورت گزارش عملکرد منتشر می‌شده، اما این آمارنامه‌ها تنها از سال ۱۳۸۴ از طریق درگاه اینترنتی شهرداری در دسترس قرار می‌گرفت و این روال تا کنون به صورت سالانه و منظم ادامه داشته است.

    فرجود در ادامه افزود: در تازه‌ترین اقدامِ مرکز آمار و رصد شهری وابسته به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، تمامی سالنامه‌ها مربوط به شهر و شهرداری تهران از سال ۶۳ به طور کامل و جامع و با قابلیت دانلود در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

    وی سپس با اشاره به کاربردها و ضرورت تهیه و انتشار آمارنامه های شهری گفت: آمارنامه‌ها به عنوان مرجع داده‌های شهری شناخته می‌شوند و می‌توانند پاسخگوی نیازهای آماری طیف گسترده‌ای از مخاطبان برای دستیابی به آمار و اطلاعات مناسب جهت پژوهش یا توسعه کسب و کارهای مختلف و نیز برای تهیه اطلس‌ها یا گزارش‌های گوناگون باشند.

    مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در پایان، انتشار و استفاده از آمار را شاخصی از توسعه یافتگی دانست و گفت: هر چه بیشتر از داده‌های شهری استفاده شود، نشان دهنده توسعه یافتگی آن شهر و زمینه ساز برنامه‌ریزی مبتنی بر اطلاعات و داده‌های درست است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *