جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۲۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 6334
  • 1100 هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی در کشور تامین شده است
    ۱۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی در کشور تامین شده است

    ۱۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی در کشور تامین شده است

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن درباره سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ساخت ۱۰۰ هزار واحد و ساخت مسکن در قالب فعالیت‌های مجموعه بازآفرینی شهری گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده و بالغ بر ۱۰۸۵ هکتار تامین شده ‌است.
    معاون وزیر راه وشهرسازی درخصوص تامین میزان اراضی در تهران برای ساخت مسکن، توضیح داد: در تهران برای تامین زمین دچار کمبودهایی هستیم.
    وی درباره تامین زمین برای اجرای پروژه بیان کرد: در تهرانسر تامین اراضی و ساخت مسکن به صورت مشارکتی انجام می‌شود و یک اتفاق جدیدی است. اراضی مورد نیاز در این منطقه در حال شناسایی هستند و اولین فراخوان ما تا یک هفته آینده انجام می‌شود. برای اجرای پروژه تهرانسر چهار همکار و سرمایه‌گذار تعیین شده و به مرحله عقد قرارداد رسیده‌ است.
    رئیس سازمان ملی زمین و مسکن به‌نقل از ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای اجرای تامین مسکن کارکنان دولت گفت: بنا بر دستور رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی بخشی از برنامه‌ها را در رابطه با مسکن پرسنل دولت اعلام کرده‌ است و براساس ماده ۶ قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن اعلام شده‌ که دستگاه‌های دولتی باید اراضی متعلق به خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای امر تامین مسکن قرار دهند.
    وی افزود: بنابراین دولت از این طریق می‌تواند بخشی از مشکلات مربوط به تامین مسکن پرسنل کارمندان را برطرف کند و این یک اقدام مشترک بین دستگاه‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها است که نمونه مشابه آن انعقاد تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *