شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۲۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 6373
  • مردم در سرازیری قیمت در سراشیبی
    مردم در سرازیری قیمت در سراشیبی

    این طرح ها برای اجاره نشین ها خانه نمی شود

    با سی تومن رهن، دویست سیصد اجاره چیزی پیدا میشه؟
    برزن نیوز: این جمله رو بارها و بارها باید از این بنگاه به اون یکی بنگاه می پرسیدم. و جواب های تقریبا مشایه نه یا باید پیش اضافه کنی با اجاره رو.
    گقتنش ساده بود اما مگر می شد، نه پولی برای اضافه کردن داشتیم نه توان اجاره دادن بالا.
    آخرش مجبور شدیم اجاره را تقریبا دو برابر کنیم. تا دغدغه مسکن مان چند ماهی به عقب بیفتد. و این حکایت هر سال مستاجران است. قشری که کمترین توجه ای در بازار پر تلاطم مسکن به آنها می شود.
    این قیمت ها خیلی قدیمی نیست سه سال پیش یا همین قیمت ها می شد واحدی اجاره کرد.
    اما این روزها در بازار پر تلاطم مسکن قیمت اجاره بها به طرز وحشتناکی بالا رفته است. فشار اقتصادی عملا پس اندازی برای خانوار طبقه متوسط باقی نگذاشته و این تابستان، فصل جابه جایی ها کابوسی است برای مستاجر ها.
    در گرماگرم طرح های تهیه مسکن امسال چند باری هم صحبت از مستاجر ها به میان آمد. پرداخت وام رهن، ساماندهی بازار اجاره، طرح شرکت های اجاره مسکن و … طرح های که به نظر از پیش شکست خورده به نظر می رسد.
    اینکه مداخله های اجباری تا چه حد ممکن است و اگر امکان پذیر باشد تا چه اندازه نتیجه بخش است؟
    وام رهن به چه تعداد از خانوارها تعلق می گیرد، سود آن چه مقدار است؟ و آیا همین تزریق پول بر روند افزایش اجاره ها تاثیر سو نمی گدارد؟ و اگر نه در این شرایط اقتصادی خانوار طبقه متوسط و ضعیف جامعه توان بازپرداخت وام رهن را دارد؟

    و این طرح شرکت های احاره ای و وارد کردن یک واسطه هیچ گشایشی بر گره کور بازار مسکن ندارد.

    هر چه هست این تابستان خانواده های زیادی از این بنگاه به آن بنگاه جواب رد می شنوند و امید های زیادی نا امید .

    بیم آن می رود اجاره نشین ها در میان طرح های پیشنهادی به حاشیه بروند و سرگردان قیمت های نجومی به دنبال روزنه ای برای اجاره باشند.

     



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *