چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۴۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 6838
  • برگزاری دومین استارتاپ‌ویکند شهری با عنوان تخصصی «مسکن و شهرسازی»
    برگزاری دومین استارتاپ‌ویکند شهری با عنوان تخصصی «مسکن و شهرسازی»

    برگزاری دومین استارتاپ‌ویکند شهری با عنوان تخصصی «مسکن و شهرسازی»

    علی شهابی از برگزاری دومین استارتاپ‌ویکند شهری در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با عنوان تخصصی «مسکن و شهرسازی» خبر داد.

    به گزارش برزن نیوز و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی شهابی، دبیر کنفرانس ملی راهکارهای دانش‌بنیان توسعه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری و رئیس کمیته‌های علمی و اجرایی دومین استارتاپ‌ویکند شهری گفت: دومین استارتاپ ویکند شهری با عنوان تخصصی «مسکن و شهرسازی» با توجه به برگزاری موفق نخستین رویداد استارتاپی ملی شهری در حوزه مسکن و شهرسازی، همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از تاریخ ۱۲ الی ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۸ در مصلی تهران برگزار می‌گردد.
    وی افزود: در این رویداد، جمعی از نمایندگان نهادها و سازمان‌های مرتبط از وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری، سازمان‌ها، نهادها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی و تعدادی از کارآفرینان حوزه مسکن و شهرسازی حضور دارند.
    شهابی ادامه داد: این مسابقه همزمان با روز جهانی شهرسازی و از ساعت ۱۰ روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه آغاز و تا پایان روز سه‌شنبه ۱۴ آبان ماه ادامه دارد و شرکت‌کنندگان به‌صورت ملی و از شهرها و دانشگاه‌های مختلف کشور حضور خواهند داشت.
    رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری اضافه کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با توجه به مأموریت علمی خود، برنامه‌های تخصصی مهارت محور و متنوعی برای کارآفرینی و تسهیل فرآیندهای مربوط به بازیگران و ذیصلاحان حوزه مسکن و شهرسازی با تمرکز بر بومی‌سازی علوم و رونق تولید با همکاری دبیرخانه استانی برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، و کنفرانس ملی راهکارهای دانش‌بنیان توسعه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری اجرا می‌کند.
    علی شهابی، برگزاری دومین رویداد استارتاپی تخصصی مسکن و شهرسازی با نگاه جذب، ترویج و کادرسازی جوانان نخبه و علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی در کشور را از جمله این برنامه‌ها در سال مزین به شعار رونق تولید و با هدف آغاز تحول دیجیتال در حوزه مسکن و شهرسازی و توسعه اقتصاد شهری دانست.
    وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از بیست رویداد استارتاپی موفق در حوزه‌های مختلف صنعت برگزار کرده‌ایم و بیش از دو هزار نفر شرکت کننده، بالغ بر پنجاه هزار نفر بازدید کننده و تعداد قابل توجهی سرمایه‌گذار، سیاست‌گذار، تسهیل‌گر و صاحبان کسب و کار در این رویدادها شرکت کرده‌اند که جامعه آماری مناسبی در اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور را شامل می‌شود. در این رویداد نیز روزانه بیش از بیست مربی و بیست داور متخصص در حوزه کسب و کار و از فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور دور هم جمع شده و با برگزاری کارگاه‌ها و حضور بین تیم‌های شرکت‌کننده، آنها را برای کارآفرینی در حوزه مسکن و شهرسازی آماده می‌کنند.
    رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به اقدام خلاقانه این باشگاه در برگزاری تعدادی پیش‌رویداد با هدف تعمیق دانش و ارتقای انگیزه و نشاط شرکت‌کنندگان ادامه داد: به برگزیدگان این رویداد ملی تندیس و نشان برتر مسکن و شهرسازی، جوایز نقدی و حمایتی اعطا خواهد شد و به همه شرکت‌کنندگان گواهی حضور معتبر و نیز گواهی شرکت در کارگاه‌های رویداد تعلق خواهد گرفت.
    دکتر علی شهابی در پایان تاکید کرد: هم‌اکنون کشور دارای پتانسیل فراوان برای رشد و توسعه تمامی بخش‌های مرتبط با صنایع وابسته به مسکن و شهرسازی است و لازم است بر روی افزایش شفافیت، تسهیل‌گری امور مربوطه، افزایش آگاهی و تعاملات سازنده بین تمامی اجزای زنجیره تامین مسکن و حوزه‌های مختلف دیگر و به‌خصوص بهره‌گیری از چابکی صنایع خلاق و شیوه‌های نوین و دانش بنیان شهرسازی تمرکز کنیم و ورود استارتاپ‌های شهری حتما رونق اقتصادی و شرایط تجاری و سرمایه‌گذاری جذابی را برای کشور رقم خواهد زد.
    علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی‌های لازم با شماره ۲۲۸۹۷۳۰۷ و www.iranurbanexpo.com دبیرخانه اجرایی نمایشگاه تماس حاصل فرمایند.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *