سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 6965
  • انتشار کتاب مدیریت بحران ویژه مدیران شهری
    انتشار کتاب مدیریت بحران ویژه مدیران شهری

    انتشار کتاب مدیریت بحران ویژه مدیران شهری

    به گزارش برزن نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ،کتاب مدیریت بحران ویژه مدیران شهری با تلاش این سازمان و با هدف تجمیع مباحث نظری ، کاربردی و اطلاعات پایه و ضروری زیر مجموع مدیریت بحران‌ها و حوادث طبیعی ، با تاکید بر افزایش آمادگی مدیران حوزه مدیریت شهری در ۲ جلد منتشر شد.
    این کتاب، ضمن پرداختن به کلیات و مباحث نظری ، به طور خاص به ساختار‌ها و اقدامات انجام شده در شهر تهران نیز پرداخته است که با نگاهی راهبردی ، برای فعالان حوزه مدیریت بحران در دیگر کلانشهر‌ها نیز قابل استفاده و بهره برداری خواهد بود.
    جلد اول این کتاب در هشت فصل مانند ، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ، مخاطرات طبیعی شهر تهران ، اصول و مبانی ایمنی ، آشنایی با نرم افزار‌ها و سامانه‌های مدیریت بحران شهر تهران ، مدیرت بحران و رسانه ، تالیف و منتشر شده است.
    جلد دوم این کتاب در هفت فصل تالیف شده است و به اصول و مبانی سامانه فرماندهی سانحه ، مباحث برنامه ریزی عملیات جستجو و نجات و اسکان اضطراری در زلزله و استاندارد‌های برنامه ریزی اسکان اضطراری ، اصول و مفاهیم شهرسازی مرتبط با مدیریت بحران ، جایگاه مدیریت محله در فرایند مدیریت بحران شهر تهران و شرح وظایف سازمان‌های مسئول در حوزه مدیریت بحران شهر تهران و همچنین نمونه‌هایی از تجارب مدیریت بحران شهر تهران ازجمله گزارش اقدامات اولیه در سانحه پلاسکو و فرونشست شهران می‌پردازد.
    در فصل هفتم جلد دوم ، مقدمه‌ای بر برنامه ریزی و برنامۀ عملیات اضطراری در مدیریت بحران ارائه شده است که ضمن بیان اصطلاح شناسی و مروری بر واژگان تخصصی این حوزه، برنامه ریزی عملیات و مراحل تهیه و تدوین برنامه شرایط اضطراری به تفصیل عنوان شده است.
    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مقدمه جلد اول این کتاب آورده است: آماده سازی و به روز نگهداری محتوای آموزشی جامع ، ویژه آمادگی مدیران ارشد شهری در مواجهه با بحران‌های طبیعی ، مستلزم دقت و تلاشی مداوم است.
    رضا کرمی محمدی در این مقدمه ابراز امیدواری کرده است که با ارائه نقطه نظرات و بازخورد‌های کارشناسی مدیران همکار و اساتید حوزه‌های مرتبط ، مشارکت سازمان‌های تخصصی و حمایت و همکاری مدیران مجموعه مدیریت شهری ، در تکمیل و ارتقاء این مجموعه توفیق یابیند.


    مطلب پیشنهادی

    شهر جدید خلیج فارس؛ آری یا خیر؟

    شهر جدید خلیج فارس؛ آری یا خیر؟

    تغییرات ایجاد شده مانند ساخت شهر جدید خلیج فارس لزوما کشور را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند و حتی می‌تواند دست‌آوردهای حاصل از ظرفیت‌های طبیعی سواحل جنوبی برای حرکت‌های بعد را هم تباه کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *