پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۲۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 7762
  • شانزدهمين بزرگداشت روز جهانی شهرسازی برگزار می شود
    شانزدهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی برگزار می شود

    شانزدهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی برگزار می شود

    به گزارش برزن نیوز  شانزدهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با شعار “قانون جامع شهرسازی، حق به شهر و حقوق شهروندی” به همت دبیرخانه دائمی روز جهانی شهرسازی، روز یک‌شنبه ١٩ آبان ١٣٩٨ در محل تالار ایوان شمس (ابتدای بزرگراه کردستان) برگزار می‌شود.
    در برگزاری این بزرگداشت، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، جامعه مهندسان شهرساز ایران، جامعه مهندسان مشاور ایران، انجمن طراحان شهری ایران، انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز، دانشگاه تربیت‌مدرس، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه مازندران، شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران همکاری داشته‌اند.
    دبیرخانه دایٔمی بزگداشت روز جهانی شهرسازی در سایه اهدافی چون:
    ارتقاء سطح دانش شهرسازی در حوزه مجامع حرفه ای و عمومی، ایجاد زمینه های مشترک جهت اتخاذ رویکردهای واحد در حوزه شهرسازی، ایجاد زمینه تقویت ارتباطات شهرسازان محافل مختلف شهرسازی کشور و بین المللی، ارتقاء سطح آگاهی مدیران شهری از الزامات و نیازهای حرفه شهرسازی و دیگر اموری که به ارتقاء شهرسازی و حقوق شهروندی بی انجامد ،تلاش می کند تا
    حرکتی بالنده و ارزشمند را به منظور برقراری تبادل و گفتگو میان متولیان شهرسازی و مدیریت شهری و نهادهای مدنی فعال در این حوزه پایه ریزی نماید.
    شعار امسال دبیرخانه قانون جامع شهرسازی، حق به شهر و حقوق شهروندی است.
    امید آن داریم که با همدلی و همزبانی همراه و همگام با مسئولین عالی رتبه شهرسازی در کشور قطار رشد و توسعه این حوزه را در این ریل حرکت دهیم.

    مشارکت حداکثری شهرسازان در این برنامه هر ساله سبب شده است، دبیرخانه ضمن تلاش برای حفظ منافع صنفی و صیانت از حقوق شهرسازان در سراسر کشور وحدت و تعامل میان صنفی را به عنوان یکی از بزرگترین تشکلهای فرابخشی گسترش دهد.
    از آنجا که این دبیرخانه رسالت آگاهی‌بخشی و جریان‌سازی را نیز داراست، همواره سعی دارد با ایجاد فصل مشترک و مورد وفاق اعضا خود گفتمان‌سازی را ایجاد کرده و از ظرفیت ارتباطات در تقویت این گفتمان استفاده نماید.
    آگاه‌سازی یا آموزش، حداقل اثرگذاری است که از ترویج شعارهای دبیرخانه در هر سال انتظار می‌رود. شعارهای پیشنهادی هر سال به صورتی طراحی می شوند که اولاً همسو با محتوای ادبیات شهرسازی در کشور ما باشند و ثانیاً با ویژگی‌های سیاسی، قانونی و فرهنگی و همچنین شرایط کنونی و وضعیت فعلی کشور هماهنگ باشند.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *