جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۳۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 8114
  • آسفالته شدن وضعیت؛ تخریب باغستان قزوین
    آسفالته شدن وضعیت؛ تخریب باغستان قزوین

    مطالبه مردم باغستان از سازمان میراث فرهنگی

    برزن نیوز: وظایف حمایتی نهادها و سازمان های اداری استان قزوین از باغستان شهر

    ?  سازمان میرات فرهنگی

    سازمان محترم میراث فرهنگی اگر خود را متولی ثبت باغستان و حامی این یادگار میراثی‌نیاکان می داند و با ثبت آن در سال هزار و سیصد و نود سه در عمل وارد محدوده دوهزار و هشتصد و هفتاد و چهار هکتاری آن شده و این مساحت از باغستان را به ثبت ملی رسانده است،

    بدون شک ثبت باغستان بر روی کاغذ و دخالت این سازمان در امور باغستان اگر بدون حمایت مالی از تک تک قطعات باغات شهر و همچنین باغداران و باغبانان شریف آن نباشد  ثبت آن فقط بر روی کاغذ ارزش داشته و قرب و منزلت دیگری در نزد باغداران و شهروندان فهیم شهر را نخواهد داشت.

    لذا باغداران از سازمان میراث می خواهند که اگر باغستان میراث تاریخی-فرهنگی و گویای زنده تعامل اجتماعی مردم قزوین از گذشته های دور تا امروز و فردا های نیامده این شهر است و آن سازمان خود را موطف به نگاهداری و نگهبانی از ان می داند،

    باید در قبال ثبت و پهنه آن وظایف و مسئولیت هایی را هم تقبل نماید.

    مطالبه مردم باغستان از سازمان میراث فرهنگی این است که:

    تمام باغبانان شهر را به پاس نگهبانی و نگهداری از محل هایی که در آنجا مشغول فعالیت هستند، بعنوان حافظان این میراث، به استخدام آن سازمان در آورده و برای آنان مانند کارمندان رسمی خود حقوق و مزایا تعیین و تامین اعتبار نماید.

    چون باغ موجودی زنده است برای تیمار داری و کار و حفظ زندگی هر قطعه از باغات شهر  بسیار بجا خواهد بود که به صاحبان آن و باغداران کمک هزینه ای برای حفظ و نگهداری و آبادی پرداخت گردد.

    چون باغستان شهر موجودی زنده و زندگی ان وابستگی کامل با تولید بهینه در ان ‌را دارد
    لذا متصدیان محترم سازمان میراث هم باید خود در این امر حیاتی یعنی بهبود تولید در این گستره پیش قدم بوده و هم دیگر نهاد های مرتبط به آبادی باغستان را ترغیب و تشویق به آن نمایند.

    تنها در این صورت است که حمایت از باغستان و ثبت آن در عمل معنی و مفهوم خود را پیدا کرده و از بی محتوایی خارج گشته و سازمان میراث نیز جایگاه خود را هم در دل باغستان و هم دل باغداران به نحو مطلوب ثبت خواهد کرد.

    ? باغداران شرق و غرب شهر قزوین ?



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *