جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۴۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 9529
  • از رنجی که مستأجران می‌برند
    از رنجی که مستأجران می‌برند

    ضرورت مدیریت بازار اجاره مسکن

    به گزارش برزن نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به تداوم افزایش قیمت در بازار اجاره مسکن، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی هیچ نظارتی از سوی دستگاه های متولی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت راه و شهرسازی بر بازار مسکن به ویژه بازار اجاره صورت نمی گیرد، این مسئله موجب شده که مالکان بر اساس سلیقه قیمت ها را تعیین کنند.


    اعلام آمادگی سازمان تعزیرات برای ورود به بازار مسکن و کنترل قیمت ها

    رضایی کوچی ادامه داد: سازمان تعزیرات بارها برای ورود به بازار مسکن و کنترل قیمت ها اعلام آمادگی کرده است، اما می گوید که وزارت راه و شهرسازی در گام نخست باید قیمت قانونی و مبنایی برای هر منطقه را تعیین کند تا ما بتوانیم قیمت ها را کنترل و با متخلفان برخورد کنیم.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر مکانیزمی را برای تعیین حداقل و حداکثر قیمت اجاره مسکن در هر منطقه را تعیین کند تا دلالان و سوداگران نتوانند از خلاء نظارتی برای کسب سود استفاده کنند.

    مهم ترین راه کار برای مدیریت بازار اجاره مسکن، تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری است

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته تمام اقداماتی مانند تعیین قیمت منطقه ای جزء راه کارهای موقتی محسوب می شود، مهم ترین راه کار برای مدیریت بازار اجاره مسکن، تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری است، متأسفانه تاکنون دولت اقدام خاصی در این رابطه صورت نداده است.

    وی گفت: ما از اواخر سال گذشته هشدار می دادیم که در صورت عدم برنامه ریزی برای تولید مسکن، قیمت ها بالا خواهد رفت، از طرفی دولت ظرفیت لازم برای تولید انبوه مسکن را ندارد، از این رو باید بخش خصوصی وارد میدان شود که این مسئله مستلزم ارائه مشوق های مالی جهت جذب سازندگان است./



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *