رسول لطفی، معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی بیان کرد: «سیاست بانک مسکن در فناوری اطلاعات تبدیل تمام فرایندها به دیتا است تا بتوانیم درست و دقیق ارزیابی و مدیریت کنیم. بدین منظور زیرساختهای فناوری اطلاعات را روی پلتفرمهای تشخیصی پیادهسازی کردیم و تاکنون ۴۰۰ هزار NTT فناوری اطلاعات به صورت اتوماتیک در سیستم مدیریت دارایی ما شناسایی شده است.»
او افزود: «برهمین اساس یک همت مناقصات را کنسل کردیم و رویکردمان را به خرید سختافزار تغییر دادیم. در حوزه داشبورد مدیریتی تمام دادههای موجود در بانک مسکن را در دسترس مدیران و هیئتعامل قرار دادیم.»
معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن با اشاره به این که توسعه خدمات و محصولات ناواکو به عنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک مسکن تقویت شده است، اظهار کرد: «ناواکو PMO خود را تقویت کرده و تیمی از متخصصان هوش مصنوعی جذب کرده و به زیرساخت فناوری اطلاعات بانک مسکن برای هماهنگی بیشتر در خصوص پروژهها متصل شده است. این امر به کاهش هزینهها کمک کرده و شایستهسالاری را نیز در ساختار این شرکت تقویت کرده است.»
لطفی ضمن تأکید بر این که در روابط عمومی دیجیتال تنها کار رصد اخبار نیست، گفت: «روابط عمومی دیجیتال باید بخشی برای تحکیم ساختار سازمان داشته باشد. دلیل خروج مشتری یا جذب مشتری را بداند. روابط عمومی با دانستن نقصها و نقاط قوت سازمان باید پاسخگوی عوامل خارجی باشد. روابط عمومی بانک مسکن به صورت دیجیتال به تمام شعب دسترسی دارد و با استفاده از این اطلاعات میتواند فضای خارجی بانک را نیز رصد کند.»
او در خصوص پروژه توکن بانک مسکن عنوان کرد: «تاکنون توکنایز نگاه بورسی داشته و به همین دلیل استقبال خوبی از آن نشده است زیرا فضای بورسی نوسان زیادی دارد. در بانک مسکن پلتفرمی طراحی کردیم که توکنها مختص ساختمانهای در حال ساخت را ارائه میدهد و کف قیمت این توکنها توسط بانک تضمین شده است. بدین ترتیب اصل سرمایهگذاری فرد به خطر نمیافتد. در پروژه توکن، ۲۴۰ تا ۵۴۰ شغل و کالا در خدمات بازارگاه مسکن و توکن آن تحت تاثیر است.»