پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۳۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 16020
  • شهر
    شهر

    در شهر

    ماجرای زمین یک میلیون مترمربعی شهریار

    دیوان محاسبات کشور از عدم اهلیت شرکت تعاونی اتحادسازان طبیعت در زمان انجام معامله زمین یک میلیون مترمربعی شهریار توسط تعدادی ازکارکنان بانک مسکن خبر داد. به گزارش تسنیم، دادسرای دیوان محاسبات کشور با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن و واگذاری ۹۴۶ هزار و ۱۵۷ مترمربع زمین در شهریار به تعاونی اتحادسازان طبیعت اعلام کرد، به دلیل مالکیت و مدیریت این تعاونی از سوی کارکنان بانک مسکن امضای قرارداد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران با مدیریت و اداره دولت ممنوع بوده است. همچنین امضا تایید مبایعه‌نامه با شرکت تعاونی اتحادسازان طبیعت در زمانی انجام شده که این شرکت وجود خارجی نداشته و نبود اهلیت شرکت مذکور است.دادسرای دیوان محاسبات با استناد به ممنوعیت عضویت کارکنان دولت در شرکت‌های خصوصی، عضویت ۷ نفر از کارکنان بانک مسکن (تعدادی از این کارکنان بازنشسته شده‌اند) را غیرقانونی اعلام کرده است. این ۷ نفر بیشترین سهم از زمین حدود یک میلیون مترمربعی شهریار را در اختیار دارند.بر اساس این گزارش، اوایل اردیبهشت ماه امسال مجتبی عزیزیان، مدیرعامل وقت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در پاسخ به آخرین وضعیت زمین شهریار گفته بود: هر کاری مجموعه تخصصی خودش را دارد و من نباید در این باره نظر بدهم.وی تصریح کرد: این کار یک رویه حقوقی دارد که متخصصان این حوزه در حال پیگیری آن هستند.

    احداث یک آزادراه در شرق پایتخت

    عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از احداث یک آزادراه در شرق پایتخت خبر داد.  به گزارش تسنیم، شعبانی اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت راه در نظر دارد تا کمربندی جنوبی شهر تهران را به بزرگراه شهید شوشتری متصل کند، به همین دلیل این بزرگراه با استانداردهای آزادراه ساخته می‌شود. وی با اشاره به تکمیل رینگ بزرگراهی و کمربندی شهر تهران مطابق طرح جامع و تفصیلی شهر تهران افزود: یکی از مزیت‌های طرح جامع و تفصیلی شهر تهران تکمیل رینگ بزرگراهی در تهران است؛ به عنوان مثال در شرق تهران رینگ کمربندی وجود ندارد و بزرگراه بسیج که یک بزرگراه داخل شهری است تبدیل به رینگ کمربندی اطراف تهران شده است.معاون شهردار تهران با بیان اینکه این بزرگراه کشش بار ترافیکی که از جاده دماوند، ساوه یا از بزرگراه قم می‌خواهند به مسیر شمال بروند را ندارد، ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد تا بزرگراهی به موازات بسیج در شرق اتوبان بسیج کشیده شود.وی تصریح کرد: در ابتدا به این بزرگراه محور کمکی اتوبان بسیج می‌گفتند. بعد به بزرگراه شهید شوشتری تبدیل شد. در سال‌های اولیه نیز کمی از کارهای اجرایی آن انجام شد. ۵ کیلومتر از این بزرگراه که از اتوبان نجفی رستگار شروع می‌شود با در نظر گرفتن این بزرگراه ساخته شده است.شعبانی با بیان اینکه بزرگراه شهید شوشتری ۱۶٫۵ کیلومتر است، یادآور شد: ساخت این اتوبان در دو قسمت انجام می‌شود. قسمت اول به طول ۹٫۵ کیلومتر است که با بلوار هجرت در شرق تهران تقاطع دارد. قطعه دوم از هجرت شروع شده و با بزرگراه شهید سلیمانی و یاسینی تقاطع دارد.معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه با احداث این بزرگراه اگر خودرویی بخواهد به سمت شمال شرق و شمال کشور برود دیگر به محور بسیج وارد نمی‌شود، تأکید کرد: همچنین مقرر شده تا از محور بسیج دیگر کامیونی وارد نشود و باید از محور کمکی بسیج یا همان بزرگراه شهید شوشتری تردد کنند. او با اشاره به اینکه با احداث بزرگراه شهید شوشتری بزرگراه بسیج به یک بزرگراه درون‌شهری تبدیل می‌شود، گفت: همچنین این بزرگراه از حالت کمربندی خارج می‌شود.وی افزود: با توجه به اینکه وزارت راه در طراحی که انجام داده در نظر دارد تا کمربندی جنوبی تهران را به بزرگراه شهید شوشتری اتصال دهد، بر همین اساس بزرگراه شهید شوشتری به یک آزادراه تبدیل می‌شود و در طراحی‌های جدید این مجموعه از استانداردهای آزادراه استفاده شده است. شعبانی ادامه داد: با توجه به تغییر این بزرگراه به آزادراه در نتیجه بزرگ‌تر شدن ابعاد این طرح در همان پوسته‌ای که تحت تملک شهرداری تهران در آمده است، انجام می‌شود.معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه آزادراه شهید شوشتری به طول ۱۶٫۵ کیلومتر احداث می‌شود، اضفه کرد: این آزادراه در قسمتی که به سرخه حصار می‌رسد، از زیر این مجموعه راه خود را ادامه می‌دهد.

    تسهیل در ساخت و ساز با مجوز یک طبقه تشویقی

    شهردار منطقه ۹ تهران از ارایه مشوق‌های نوسازی در بافت فرسوده به منظور ایجاد رونق ساخت و ساز به ویژه در محلات کم‌برخوردار خبر داد.  به گزارش فارس، سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ تهران با تاکید بر ایجاد امید و انگیزه در بین شهروندان افزود: ایجاد مشوق‌ها برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده که طرح آن از طریق کمیسیون ماده پنج برای ایجاد یک طبقه تشویقی در بافت فرسوده ارایه شده است تا شرایط نوسازی بافت فرسوده به خصوص در محلات کم‌برخوردار تسهیل و سبب رونق ساخت و ساز شود. مرتضوی به روند کاهشی مدت زمان صدور پروانه ساخت و ساز نیز اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ پروانه ساخت و ساز صادر شده است که با اقدام کمیسیون ماده ۵ گشایش بزرگی در بافت فرسوده انجام شد و ما در منطقه۹ در تلاش هستیم تا با کاهش روند صدور پروانه ساخت و ساز، رفت و آمد شهروندان را کاهش داده و امورات مرتبط با ساخت و ساز آنها تسهیل شود.

    تعادل



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *