پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۴۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 16008
  • رازگشایی از پروژه شگفت انگیز 5 میلیارد دلاری ماه مصنوعی دبی
    رازگشایی از پروژه شگفت انگیز ۵ میلیارد دلاری ماه مصنوعی دبی

    رازگشایی از پروژه شگفت انگیز ۵ میلیارد دلاری ماه مصنوعی دبی

    با پول کافی تقریبا می‌توان هر کاری را انجام داد. این شرایطی است که دبی دارد و اماراتی‌ها با سرمایه زیاد، پروژه‌های هیجان‌انگیزی را اجرا می‌کنند. اکنون یک پروژه جذاب دیگر به این لیست اضافه شده و قرار است رویای قدم زدن روی جایی شبیه به ماه یا رزرو یک اتاق لوکس در آنجا برای گردشگران به واقعیت بپیوندد.

    یک شرکت معماری کانادایی به نام Moon World Resorts در این هفته اعلام کرد که قصد دارد یک ماه مصنوعی را با سرمایه ۵ میلیارد دلاری در دبی بسازد که این سازه در واقع یک استراحتگاه لوکس و جذاب است. این پروژه برای کمک به بازدیدکنندگانی است که ارتباطی با جف بزوس یا ایلان ماسک ندارند یا آنقدر سرمایه ندارند که بتوانند گردشگری فضایی را تجربه کنند.

    ماه مصنوعی دبی چگونه خواهد بود؟

    منطقه اطراف سطح این استراحتگاه به شکل ماه مصنوعی که کلونی ماه نامیده می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده که احساس قرار گرفتن در سطح ماه را برمی‌انگیزد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند برای رزرو یکی از ۳۰۰ اتاق خصوصی معروف به ویلاهای آسمان، اقدام کنند که این اتاق‌ها در روبنای دیسکی‌شکل ساختمان اصلی قرار خواهند گرفت. البته امکان خریدن یکی از این ویلاها نیز برای ثروتمندان میسر خواهد بود.

    عکس | رازگشایی از پروژه شگفت انگیز 5 میلیارد دلاری ماه مصنوعی دبی!

    ساندرا جی متیوز و مایکل آر هندرسون،‌ بنیان‌گذاران این شرکت معماری کانادایی و طراحان این پروژه در یک بیانیه مطبوعاتی گفتند ماه مصنوعی دبی به طور قابل توجهی، همه جنبه‌های اقتصاد امارات از جمله گردشگری، حمل و نقل، املاک تجاری و مسکونی، زیرساخت‌ها، خدمات مالی، فضایی و هوانوردی، انرژی، کشاورزی، فناوری و البته آموزش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    این یکی از بزرگترین و موفق‌ترین پروژه‌های گردشگری مدرن در منطقه MENA یا خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود که باعث می‌شود بازدیدهای سالانه گردشگری از دبی به دو برابر افزایش پیدا کند و سالانه ۱۰ میلیون گردشگر را جذب کند. مهمانان این سازه جذاب و زیبا می‌توانند از امکانات تفریحی، سالن عمومی، مرکز آب گرم و حتی یک شاتل ماه داخلی که آنها را به اطراف سازه می‌برد، استفاده کنند. همچنین برنامه‌هایی برای این ماه مصنوعی وجود دارد که به عنوان مرکزی برای آژانس‌های فضایی و فضانوردان در برنامه‌ریزی ماموریت‌های آینده خود در فضا عمل کند.

    کل مراحل ساخت این ماه مصنوعی در دبی قرار است در طول دو تا چهار سال انجام شود. پس از تکمیل، این سازه بیش از ۲۲۴ متر ارتفاع خواهد داشت و انتظار می‌رود که به راحتی حداقل ۲.۵ میلیون بازدیدکننده را در خود جای دهد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *