پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۵۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 16936
  • توسعه تهران
    ۴۴ محله تهران در مخاطره فروریزش در شیب قرار دارند

    معیار اراضی ذخیره شهر در طرح جامع تهران بازنگری شود

    زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر در جلسه علنی امروز شورای شهر به اهمیت اراضی ذخیره توسعه و نوسازی شهر تهران اشاره کرد و گفت: اهمیت این اراضی به منظور محل تأمین کمبود سرانه خدمات در محلات شهر است.

    وی ادامه داد: با توجه به تصمیم‌گیری‌های انجام شده، اراضی با مساحت بیش از یک هکتار در طرح جامع شهر به کمیسیون ماده ۵ به منظور برنامه‌ریزی دقیق و بهینه برای این اراضی بر مبنای سلاح و منافع عمومی واگذار شد. به اعتقاد شمس احسان، شهرداری نقش مهمی در این کمیسیون دارد. درخواست‌های کاربری برای ذخایر شهری با مساحت‌های کمتر از یک هکتار وجود دارد، اما به دلایلی مانند تفکیک از شمول ذخایر نوسازی شده است و باید با تدوین دستورالعمل‌هایی مانند حق انتقال توسعه و ارسال لایحه آن به شورای شهر در دستورکار قرار گیرد.

    وی در ادامه پیشنهاد داد: با همکاری کمیسیون ماده ۵ بازنگری در زمینه صدور بخشنامه‌هایی از منظر رویکردی منعطف در زمینه نحوه استفاده از ذخیره توسعه در دستورکار معاونت شهرسازی قرار گیرد و همچنین نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری نیز در فرایند بازنگری طرح جامع، معیار مساحت یک هکتار برای شمول اراضی ذخیره توسعه شهری را متناسب با شرایط فعلی شهر بر مبنای حفظ منافع بلندمدت مورد بازنگری قرار دهد.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *