سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 17417
  • زاکانی استعفا داد؟ / حاشیه‌ها گریبان شهردار تهران را گرفت
    شهرداری تهران ۱۸۰ هزار آپارتمان می سازد

    ۱۰۰ درصد ون تاکسی‌ها و ۶۰ درصد تاکسی ها فرسوده‌اند | وضعیت اتوبوس هم خوب نیست

     علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی فعال است و کارش را انجام می‌دهد. مشکلاتی در حوزه فرسودگی و کمبود داریم که این هفته بالغ بر ۱۲ ساعت جلسه و دیدار با مجموعه سایپا، ایران‌خودرو و مپنا داشتیم، ایده‌ها و طرح‌هایی که برای آینده خودروسازی دارند افتخارآمیز است.

    او افزود: قرار شد نوسازی خودروها را با اولویت قطعی ناظر به حوزه داخلی بگذاریم، در این رابطه گروه کار تشکیل و بنا شد تا ۲۲ بهمن پیشنهادات هم نوسازی و هم گازسوز و برقی‌کردن تاکسی، ون و اتوبوس را داشته باشیم که بتوانیم از سال آینده این امر نوسازی و بازسازی را به یک اولویت در حمل و نقل عمومی بدل کنیم.

    زاکانی ادامه داد: ۷۸ هزار ون و تاکسی داریم که حدود ۶ هزار ون و ۷۲ هزار تاکسی را شامل می‌شود. ون‌ها حدوداً ۱۰۰ درصد و تاکسی‌ها بیش از ۶۰ درصد فرسوده‌اند. در اتوبوس هم با ضریب بالایی فرسودگی داریم که نیاز به نوسازی و بازسازی را جدی می‌کند.

    شهردار تهران یادآور شد: برای تسهیلات نوسازی هم بازبینی انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم که با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و مجموعه‌های مختلفی که حاضرند سرمایه‌گذاری کنند رایزنی کنیم تا کمک خوبی به رانندگان داشته باشیم.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *