سه شنبه , ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۵۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 9207
  • دم خروس یا قسم حضرت عباس!
    دم خروس یا قسم حضرت عباس!

    دم خروس یا قسم حضرت عباس!

    امروز ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ساعت ۱۲٫۲۰ گوشی همراهم زنگ خورد. خانمی خود را معرفی کرد و گفت از اداره دارائی تماس میگیرم برای بررسی دفاتر تشریف بیاورید! گفتم خانم ما بخاطر کرونا تعطیل هستیم و الان حسابدار من نیست که بیاد. گفت یعنی چی؟ مگه کرونا فقط برای شماست؟!!! گفتم به ما دستور دادند که تعطیل کنیم. گفت کی؟ گفتم ستاد ملی کرونا! گفت شما خودتون مدیر عامل هستید باید خودتان تصمیم بگیرید! گفتم بله اما اگر تصمیم بگیرم که شرکتم را باز کنم، از هرچیزی که بگذریم، اگر خدای نکرده یکی از همکاران من مشکلی برایش پیش بیاید، بنده باید پاسخگو باشم بنابراین تعطیل کردم. باز هم با حالتی گفت مگر کرونا فقط برای شما آمده؟ (این را چند بار تکرار کرد! به طوری که احساس کردم عقده عجیبی از اینکه ما تعطیل کرده ایم و آنها باید سر کار بروند، دارد! از همان عقده هایی که تصور میکنند ما در بخش خصوصی میلیارد میلیارد درآمد داریم و آنها مانده اند و باید هرجور شده، دفاتر ما را اشکالی و ایرادی پیدا کنند و دوبله سوبله مالیات وضع کنند! فقط نمیدانم چرا خودشان تشریف نمیارن یه شرکت خصوصی بزنند و میلیارد میلیارد درآمد کسب کنند!) در نهایت هم “تهدید” کرد که اگر نروم، خودش بدون حضور ما اقدام خواهد کرد و مالیات علی الراس تعیین خواهد کرد!

     

    واقعا متحیرم از حضرات! این چه سیاست گذاری است؟ این چه ایجاد اعتماد عمومی است؟ کسی که از سیاستهای اتخاذی ستاد ملی تبعیت میکند، باید “تهدید” شود؟ اصولا آیا کارمند دارائی حق “تهدید” دارد که بارها و بارها برای اکثر مؤدیان مالیاتی این اتفاق افتاده است؟ بالاخره تکلیف ما چیست؟ تعطیل کنیم و در خانه بنشینیم یا باز کنیم و برای حضرات دولت درآمد مالیاتی ایجاد کنیم؟

     

    در ضمن، برخلاف آنچه اسفند ماه گفته بودند که تأمین اجتماعی تا سه ماه حق بیمه سهم کارفرمایان را دریافت نکند، ظاهرا این موضوع نیز برای برخی مشاغل قرار شده است انجام شود.

    همچنین، برخلاف آنچه در اسفند ماه گفته شد که پرداخت مالیات ارزش افزوده سه ماهه زمستان ۹۸ تا پایان اردیبهشت استمهال شد، این موضوع نیز صرفا برای ۱۰ صنف تقلیل پیدا کرد و بقیه کمافی السابق باید تا پایان فروردین پرداخت کنند!



    مطلب پیشنهادی

    پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟

    پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟

    دانمارک، انگلستان، فنلاند، مالت، سوئد، لوکزامبورگ، اسلوونی، اتریش، سوئیس و ایسلند پاک‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *