جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 13554
  • ارسال طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به هیات رییسه مجلس
    ارسال طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به هیات رییسه مجلس

    ارسال طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به هیات رییسه مجلس

    به گزارش برزن نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح جهش تولید و تامین مسکن، یکی از طرح‌های کارآمدی بوده که اجرای آن بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود عرضه مسکن در سال‌های اخیر را حل می‌کند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر در کشورمان امکان تامین زمین ارزان قیمت، تسهیلات بانکی، مصالح ساختمانی و نیروی کارآمد وجود دارد اما متاسفانه این ظرفیت‌ها به ساخت و تولید مسکن منجر نشده است. از این رو امیدواریم دولت منتخب، وزیری را برای وزارتخانه‌ راه و شهرسازی انتخاب کند که همت و اراده کافی برای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن را داشته باشد، هر چند معتقدیم حوزه مسکن به وزارتخانه مجزا نیاز دارد.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد:  وزارت راه و شهرسازی از نظر بدنه سازمانی بسیار گسترده و حجیم است، در شرایط کنونی این وزارتخانه دارای ۱۵ معاون وزیر و مدیرعامل است که قطعا مدیریت تمام این بخش ها توسط وزیر راه و شهرسازی امکان پذیر نیست  از این رو طرح پیشنهادی ارائه کردیم که بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی از یک دیگر تفکیک و وزارت مسکن تشکیل شود. این طرح به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده و هم اکنون منتظر اعلام وصول آن هستیم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت ایجاد وزارت مسکن، اضافه کرد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی به دلیل حجم کار تنها ۲۰ درصد وقت خود را می‌تواند به حوزه مسکن اختصاص دهد، این در حالی است که اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن و ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی در سال، نیازمند وزیر مستقل و مختص این امر است.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *