یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۴۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 3864
  • آغاز حیات شبانه در آسمان باغ موزه قصر
    آغاز حیات شبانه در آسمان باغ موزه قصر

    آغاز حیات شبانه شهر از آسمان باغ موزه قصر

     طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است ون کافه ها به همراه گروه موسیقی به مدت دو هفته در باغ موزه قصر حضور داشته باشند و پس از آن به مکان تفریحی و فرهنگی دیگری منتقل شوند.
    مهدی سیف افزود: با اشاره به اینکه باتوجه به مساحت و امکانات محیط تعداد ون کافه هایی که در طرح حیات شبانه حضور پیدا می کنند متغیر است، گفت: مشخص نیست پس از باغ موزه قصر، طرح حیات شبانه در کدام مناطق اجرا می شود، با این وجود قرار است با حضور گروه های موسیقی و تلطیف فضا در شب های تابستان، شادی و نشاط به پایتخت بازگردد.
    ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین به برگزاری تورهای تهران گردی در تابستان امسال اشاره و عنوان کرد: از ۱۵ تیرماه تورهای سه برج شامل بازدید از برج آزادی، برج طغرل و برج میلاد به عنوان پرطرفدارترین تور تهران گردی در سال های گذشته فعالیت خود را آغاز می کند.
    به گفته سیف برای اولین بار تورهای اراضی عباس آباد شامل بازدید از بوستان آب و آتش، پل طبیعت، بوستان طالقانی و باغ موزه دفاع مقدس و تور شمیران گردی در قالب بازدید از کاخ موزه سعد آباد، موزه سینما، امامزاده صالح و تکیه تجریش به تورهای تهران گردی اضافه شده اند.
    وی برپایی تور طبیعت گردی را از دیگر نوآوری های برنامه های تابستان امسال معرفی کرد و گفت:  این تور شامل بازدید از پل آجری، کوچه باغ های کن، امامزاده شعیب و روستای وردیج در منطقه ۲۲ می شود.
    رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه به برگزاری تورهای تاریخی در پایتخت پرداخت و یادآور شد: با توجه به قدمت پایتخت و وجود بسیاری از ساختمان های تاریخی در آن، تابستان امسال تورهای تهران گردی تاریخی شامل بازدید از کاخ موزه گلستان، موزه جواهرات سلطنتی، موزه ایران باستان، موزه آبگینه و باغ نگارستان برگزار می شود.
    سیف ادامه داد: تور تهران قدیم نیز از دیگر تورهایی است که برای بازدید از محله عودلاجان، حمام نواب، سرای کاظمی، خانه مدرس، دارالفنون و خانه پروین اعتصامی از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریورماه امسال برگزار می شود.
    وی با اشاره به هزینه ثبت نام در تورها گفت: به منظور تشویق شهروندان به شرکت در تورهای تهران گردی، تورهای تابستان با ۳۰ درصد تخفیف نسبت به عید نوروز اجرا می شود. بر این اساس، حداکثر قیمت ثبت نام در تورها با ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان مربوط به تور سه برج و حداقل قیمت با ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان مربوط به تورهای طبیعت گردی است.
    به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران این هزینه شامل وسیله ایاب و ذهاب، راهنما، بیمه حوادث و پذیرایی میان وعده می شود.
    سیف در پایان با اشاره به راه های ثبت نام در تورهای تهران گردی گفت: شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۳۷ ، اپلیکیشن و سایت تهران گردی و کد USSB در تورهای تهران گردی تابستان امسال ثبت نام کنند.


    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *