یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۲۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 9360
  • فراسوی فروپاشی: سه تأمل دربارۀ پیامد ممکن
    فراسوی فروپاشی: سه تأمل دربارۀ پیامد ممکن

    آلمان و حمایت اقتصادی در دوران کرونا

    در آلمان مهد و مدارس و دانشگاهها که تا آخر این ماه ( آوریل)تعطیل اند و قرار هست از ماه می پله پله با کلاسهای پایان مقطعی(پایان هر دوره مانند نهایی) مدارس شروع به کارکنند. کلاسهای دانشگاهها بصورت مجازی برگزار میشود. گردشگری و رستورانها و خلاصه همه کسب و کارها بجز فروشگاههای مواد غذائی هنوز اجازه کار ندارند. از این نظر فرق چندانی با ایران نیست.

    کنترل بیماری در آلمان

    شیوع ویروس تحت کنترل هست و دولت تصمیم گرفته قرنطینه را تا دو هفته آینده ادامه دهد و قرار هست اوایل ماه می وضعیت را از نو بازبینی کنند.

    کمکهای اقتصادی

    مشکل بزرگ اقتصاد هست چون عملا دچار رکود شده و برای جلوگیری از اخراج کارکنان از شرکتها، دولت ۶۰٪ حقوق کارکنان شرکتهائی که مشکل دارند را تقبل کرده است.
    آنهائی که کار آزاد دارند از دولت کمک هزینه یکباره گرفتند. البته این اقدامات تا چند ماه میتواند کمک کند و برای میان مدت بانکها وامهای حمایتی میدهند که دولت تضمین میکند.
    مثلا ۲/۳ کارکنان شرکتی که در آن مشغول هستم، بخاطر قرنطینه از خانه کار میکنند و همه موظف شدند که اضافه کاری و مرخصی هایشان را استفاده نمایند. ولی اگر وضع تغییر نکند نیمه دوم سال باید فکری کرد و شرکت باید یکی از کمکهای بالا را تقاضا نماید.

    اما نکته مثبت اینست که کلا خزانه دولت پر هست و وضع آلمان نسبت به تقریبا همه کشورهای دیگر بهتر است، چون این اوضاع بعد از یک دوره طولانی خوب اقتصادی پیش آمده ضمن اینکه دزدی سیستماتیک و دولتی هم زیاد صورت نمیگیرد.



    مطلب پیشنهادی

    شکار خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها!

    شکار خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها!

    مسوولیت شناسایی خانه‌های خالی در حالی در قانون جدید از وزارت راه و شهرسازی به شهرداری‌ها منتقل شده است که اتفاقا، شهرداری‌ها به داده‌های دقیق تری نسبت به خالی بودن یا نبودن واحد‌های مسکونی دسترسی دارند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *