جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 12505
  • بررسی پرونده های باغات تهران؛ همچنان پُرحرف و حدیث
    بررسی پرونده های باغات تهران؛ همچنان پُرحرف و حدیث

    آیین‌نامه شهر دوستدارسالمند در جلسه آتی شورای شهر تهران بررسی می‌شود

    به گزارش برزن نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم امینی که از میانه های جلسه امروز شورای شهر، ریاست شورا را بر عهده داشت، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی آیین نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند، عنوان کرد: این آیین نامه در سال ۹۴ به شورا ارسال شده بود و امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    وی گفت: برخی اعضا اعتقاد داشتند که کار کارشناسی دقیق روی آن صورت نگرفته و برخی نیز در خصوص بار مالی زیاد این آیین نامه اعتراض داشتند.

    امینی ادامه داد: تقاضای برگشت این آیین نامه به کمیسیون تخصصی ارائه شد که با مخالفت اعضای شورا قرار گرفت و رای نیاورد.

    نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برخی اعضا اعتراض داشتند که در هنگام رای گیری این موضوع جلسه از رسمیت افتاده باشد لذا قرار شد بررسی دقیقی انجام شود که اعضای که به صورت مجازی و حضوری در جلسه بودند به حدنصاب می رسید یا خیر.

    وی تاکید کرد که در جلسه آتی درباره کلیات موضوع رای گیری می شود و اگر رای بیاورد وارد بررسی موارد جزئی خواهیم شد.

    عضو شورای تهران درباره تضارب آرا در لوایحی که در کمیسیون های مشترک مورد بررسی قرار می گیرد عنوان کرد: در کمیسیون های مشترک اختلاف نظر زیاد نیست طرح و لوایحی که به این کمیسیون ها داده می شود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    وی ادامه داد: هیات رئیسه معتقد است که باید روی این لایحه ها، کار تخصصی دقیق تری انجام شود لذا این موارد به کمیسیون های مشترک سپرده می شود.

    وی تاکید کرد که بعضا این اختلاف نظرها به صحن کشیده می شود و ممکن است یکی از اعضا در کمیسیون مخالف یا موافق باشد ولی در صحن، نظرش تغییر کند.

    وی درباره روند جلسه امروز، اظهار داشت: در جلسه امروز پس از طرح تذکرات تعدادی از اعضا، دستور جلسات مطرح شد که نخستین آن لایحه مجوز واگذاری حق بهره برداری از هشت مرکز بهاران به سازمان بهزیستی استان تهران بود که در نهایت نظر کمیسیون مشترک با ۱۸ رای مبنی بر رد این لایحه به تصویب رسید.

    وی افزود: دستور کار بعدی اصلاحیه تبصره یکم مصوبه ساماندهی مشارکتهای اجتماعی در محلات بود که در نهایت به کمیسیون تخصصی برگشت داده شد.

    امینی ادامه داد: الزام شهرداری به پیگیری ثبت میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو یکی دیگر از دستور جلسات امروز بود که نهایتا با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

    وی افزود: همچنین در جلسه امروز، دو کارشناس برای عضویت در مجمع شرکت نوسازی اراضی عباس آباد نیز با رای اعضا انتخاب شدند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *