چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۱۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 12926
  • ارسال پیشنهاد ایجاد ۱۱ شهر و بخش جدید در لرستان به کمیسیون دولت
    ارسال پیشنهاد ایجاد ۱۱ شهر و بخش جدید در لرستان به کمیسیون دولت

    ارسال پیشنهاد ایجاد ۱۱ شهر و بخش جدید در لرستان به کمیسیون دولت

    علیرضا بیرانوند،مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان اظهار کرد: دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان اقدامات لازم را در خصوص پیگیری طرح‌های گذشته و تهیه طرح‌های جدید (ایجاد شهرستان و بخش) در دستور کار قرار داده و با کار کارشناسی و بازدید میدانی، اتفاقات خوبی در حال انجام است.

    او  گفت: تهیه طرح شهر معمولان با ایجاد ۲ بخش مرکزی و افرینه توسط وزیر کشور برای تصویب به کمیسیون مربوطه ارسال شده است و در صورت تصویب طرح دیگری در هیات دولت، بخش جدید سیمره در شهرستان پلدختر ایجاد می‌شود.

    بیرانوند ادامه داد: طرح ایجاد بخش‌های میربگ و ایتیوند از توابع شهرستان دلفان و بخش شیروان از توابع شهرستان بروجرد نیز به کمیسیون هیات دولت ارسال شده است.

    او  گفت: انجام تمامی مطالعات کارشناسی و تهیه مجدد طرح ارتقای بخش پاپی به شهر، از توابع خرم‌آباد نیز از دیگر اقدامات انجام شده محسوب می‌شود.

    بیرانوند گفت: طرح‌های ایجاد بخش ژان از توابع شهرستان دورود، شهر کاکاوند از توابع شهرستان دلفان و بخش مادیان رود از توابع شهرستان کوهدشت نیز به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال شده است.

    او  بیان کرد: طرح الحاق روستای جهان‌آباد به شهر بروجرد نیز در مراحل نهایی و تصویب طرح توسط کمیسیون مربوطه قرار دارد.

    لرستان ۲۹ هزار و ۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت، بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ شهرستان، ۲۹ بخش و ۸۵ دهستان دارد و هم‌اکنون دارای ۲۴ نقطه شهری و ۲ هزار و ۸۶۴ روستای دارای سکنه است.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *