چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 11683
  • هر ۱۰ روز یکبار خبر تخریب یک بنای ارزشمند را می شنویم
    هر ۱۰ روز یکبار خبر تخریب یک بنای ارزشمند را می شنویم

    اطلاعات شهرسازی شهرداری تهران در انحصار یک شرکت خاص است

    «علی اعطا» روز سه‌شنبه در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و جریان تصویب دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران برای بازنگری طرح تفصیلی منطقه ۱۲ گفت: این شرکت در حوزه‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت شهرسازی، سازمان زیباسازی سازمان بوستان‌ها حضور خود را تثبیت کرد و تمامی اطلاعات طرح‌های جامع و تفصیلی تهران و طرح‌های موضعی و موضوعی را به صورت انحصاری در اختیار دارد.

    اعطا افزود: شرایط به گونه‌ای است که اگر اعضای شورا و مدیران شهرداری بخواهند در رابطه با برخی طرح‌های شهری و طرح‌های موضعی و موضوعی اطلاعاتی دریافت کنند، در بسیاری موارد این شرکت تعیین می‌کند این اطلاعات داده شود یا داده نشود، جلسه برگزار شود یا نشود.

    سخنگوی شورای اسلامی تهران اظهارداشت: اینها مشاور و طرف قرارداد شهرداری هستند اما شهرداری آن را راهبری و هدایت فنی نمی‌کند، بلکه آنها هستند که انحصار و امتیازات ویژه‌ای تدریجا پیدا کرده‌اند.

    وی ادامه داد: متاسفم که بگویم برغم اینکه دکتر حناچی در شورای عالی شهرسازی همیشه روی این نکات حساسیت ویژه‌ای داشتند، که چرا چنین انحصاری در شهرداری وجود دارد اما نه در زمان معاونت شهرسازی و نه در زمان تصدی به عنوان شهردار  تهران، این مسائل را در اولویت نگذاشتند و با این انحصار مبارزه نکردند.

    اعطا خواستار ورود شورای شهر به این موضوعات شد و افزود: این ضعف عملکرد ما بوده و در جامعه تخصصی این حوزه، این ضعف را به عنوان اشکال مدیریت شهری می‌دانند و معتقدند شورای پنجم چگونه با ادعای فسادستیزی و مبارزه با رانت و مباحث شفافیت چرا به مباحثی از قبیل چنین انحصارها و امتیازات ویژه‌ای ورود نکرده است.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: امروز استنباط من از رفتار مدیریتی برخی دوستان این است که به جای اینکه انحصارها و امتیازها شکسته شود، انحصارها و امتیازهای جدید در حال شکل گرفتن است.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *