دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۰۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 20825
  • الزام اتصال تمامی سکوهای اینترنتی مسکن به سامانه خودنویس
    مسکن دلار

    الزام اتصال تمامی سکوهای اینترنتی مسکن به سامانه خودنویس

    به گزارش برزن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که از خرداد ماه سال گذشته سامانه خودنویس راه اندازی شده است بخش زیادی از مشکلات متقاضیان و مستاجران که پیش از این با مشاوران املاک داشتند برطرف شده است  در همین رابطه ساسانی مدیرعامل سامانه خودنویس و مشاور وزیر راه وشهرسازی گفت: همزمان با راه اندازی سامانه خودنویس  امکان ثبت قرارداد اجاره دریافت حق الزحمه هم‌رسانی برای مشاورین املاک طبق نرخ اتحادیه فعال است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
    وی  با بیان اینکه  هر دو طرف قرارداد هم به طور همزمان می‌توانند در این سامانه بدون مراجعه به سامانه ثبت نام کنند گفت: همچنین طرفین معامله در صورت تمایل میتوانند شخصا نسبت به ایجاد قرارداد و دریافت کدرهگیری رایگان اقدام کنند.
    ساسانی اظهار کرد: سامانه خودنویس به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته آماده خدمت‌رسانی است و به منظور ارائه خدمت بهتر به مردم، این سامانه از ساعت ۸صبح تا ۲۴ تیم پشتیبانی تلفنی و گفت و گوی برخط راه‌اندازی  کرده است.
    مدیر عامل سامانه خودنویس اظهار کرد: سامانه خودنویس برای ثبت قرارداد اجاره با اتصال برخط به پایگاه‌های اطلاعاتی کشور از جمله درگاه دولت هوشمند و سامانه ملی املاک و اسکان، طرفین معامله، شاهدین و ملک مورد اجاره را احراز هویت و راستی‌آزمایی می‌کند.
    وی تاکید کرد: این اقدام  موجب می شود امنیت معاملات و شفافیت در بازار مسکن افزایش پیدا کند و همچنین از صدور قراردادهای صوری و پولشویی در بخش مسکن جلوگیری می شود.
    او تصریح کرد: البته طرفین معامله نیز باید شخصا نسبت به بررسی اسناد و مدارک طرف مقابل اقدام کنند تا از کلاهبرداری های احتمالی اینترنتی جلوگیری شود.
    وی افزود: در حال حاضر برای تکمیل این سامانه باید تمامی سکوهای اینترنتی  آگهی دهنده مسکن علاوه بر اینکه به سامانه املاک و اسکان متصل شوند در  سامانه خودنویس هم اطلاعات خود را بارگذاری کنند .
    گفتنی است در همین رابطه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  برای تنظیم بازار خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن به سامانه خودنویس اشاره کرد و گفت: خودنویس سامانه بسیار خوبی است و امسال در دستور کار مدیران سامانه و معاونت مسکن قرار دارد تا خرید و فروش مسکن نیز به قابلیت‌های این سامانه اضافه شود. البته خرید و فروش مسکن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که بخشی از آن به سازمان ثبت بر می‌گردد.
    بذرپاش افزود: امیدواریم سکوهای مجازی برای اتصال به سامانه خودنویس همراهی کنند تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.
    وی از تایید قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره در شورای نگهبان خبر داد و گفت: این قانون به مجلس ارسال شده است و امیدواریم به دولت ابلاغ شود. البته همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی آیین نامه‌ها را آماده کرده اند که در آینده نزدیک به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
    حال امیدواریم با نزدیک شدن به فصل جابه جایی و نقل و انتقالات همکاری این دستگاه ها بیشتر شود.


    مطلب پیشنهادی

    قول مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگران

    قول مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگران

    مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تا تمام کارگران متقاضی مسکن را خانه‌دار نکنیم، آرام نمی‌نشینیم، گفت: تا کنون برای ساخت ١۴٠ هزار واحد مسکن کارگران زمین تامین و به مدیران صنایع ارائه شده‌ است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *